Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 25 Maj 2011 Rapport Skrivet 25 Maj 2011 Tjena, ni som inte är kunniga inom området kan gå och göra nåt annat nu. Ska skaffa en dator för att köra FTP, Subsonic och en liten hemsida på, kommer troligen hosta spel på den också. Hade tänkt mig https://www.inet.se/kundvagn/visa/470749/filserver med mitt Corsair VX550W och 2 stycken 2GB DDR3 minnen. eller https://www.inet.se/kundvagn/visa/469143/filserver2 med samma saker som ovan, fast med min gamla AMD processor med 4 kärnor och 3.5GHz. Nu är frågan, vilket är mest prisvärd, och behöver jag all powah för det jag ska ha den till, eller kan jag underklocka? Tack för svar ;) Citera
JJespeRR Skrivet 26 Maj 2011 Rapport Skrivet 26 Maj 2011 Vad är det för spel du tänker hosta? O bara undrar, vad har du för Internet hastighet? Citera
Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 26 Maj 2011 Rapport Skrivet 26 Maj 2011 Vad är det för spel du tänker hosta? O bara undrar, vad har du för Internet hastighet?Minecraft, BC2, TF2, och annat :P Och sen så har jag för tillfället 1Mbit upload, men kommer skaffa 100Mbit senare i sommar. Citera
GamesDean Skrivet 27 Maj 2011 Rapport Skrivet 27 Maj 2011 Minecraft, BC2, TF2, och annat :P Och sen så har jag för tillfället 1Mbit upload, men kommer skaffa 100Mbit senare i sommar.100mbit upp? :) Tycker du ska behålla din Phenom och köpa m-atx mobo mm, känns prisvärdare. Citera
Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 27 Maj 2011 Rapport Skrivet 27 Maj 2011 100mbit upp? :) Tycker du ska behålla din Phenom och köpa m-atx mobo mm, känns prisvärdare.Får hoppas på att jag får 100Mbit upp också, i värsta fall 10Mbit upp :P Annars så tänkte jag på att... kommer den att palla med ~20 pers på minecraft med massa plugins? F.Y.I när jag får upp servern sen är du inbjuden direkt ;) Citera
Distinction Skrivet 4 Juni 2011 Rapport Skrivet 4 Juni 2011 Får hoppas på att jag får 100Mbit upp också, i värsta fall 10Mbit upp :P Annars så tänkte jag på att... kommer den att palla med ~20 pers på minecraft med massa plugins? F.Y.I när jag får upp servern sen är du inbjuden direkt ;)Om min kompis laptop, med WiFi pallar 15 pers med skit många plugins (jag gjorde servern), så tror jag du kommer klara dig gallant Citera
majskolv Skrivet 4 Juni 2011 Rapport Skrivet 4 Juni 2011 (redigerat) Får hoppas på att jag får 100Mbit upp också, i värsta fall 10Mbit upp :P Annars så tänkte jag på att... kommer den att palla med ~20 pers på minecraft med massa plugins? F.Y.I när jag får upp servern sen är du inbjuden direkt ;)min gamla c2d klarade det vanliga serverprogramet med 10-12 spelare Redigerat 4 Juni 2011 av majskolv Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.