Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 29 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2011 Jag har väl testat och söka igenom nån gång? Och sen vet jag ju vad ja gör?Efter vi har sett dina skills på datorer... tror du har en hel hög med virus och keyloggers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 29 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2011 Kolla i aktivitetshanteraren efter skumma processer med jämna mellanrum. Det räcker. Och kör alltid program från obetrodda källor i en avskild sandlåda. Virusskydd ger bara falska alarm och segar ner datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 29 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2011 Kolla i aktivitetshanteraren efter skumma processer med jämna mellanrum. Det räcker. Och kör alltid program från obetrodda källor i en avskild sandlåda. Virusskydd ger bara falska alarm och segar ner datorn.Precis! Och ska vi slå vad o ja kan filma in när jag söker igenom då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 29 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2011 Kolla i aktivitetshanteraren efter skumma processer med jämna mellanrum. Det räcker. Och kör alltid program från obetrodda källor i en avskild sandlåda. Virusskydd ger bara falska alarm och segar ner datorn.Fast, nu brukar ju de flesta virus gömma sig i viktiga filer. Därför blir det svårt att hitta i aktivitetshanteraren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 3 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2011 Efter lite tips på SweC så laddade jag ner Malwarebytes och startade safe mode.Hittade då 98 virus som jag tog bort (herregud) WiipoD (ja, jag tänker inte ljuga om nåt) skickade en RAT till mig som jag öppnade, sen dess har de hållit på typ.Och japp, tog "remove" när jag skulle reinstalla, och jag hade scannat dom andra hårddiskarna innan jag började.Här har du även loggen: Kan inte se något direkt virus i din logg, så det är att anta att det fortfarande finns kvar. Fast, nu brukar ju de flesta virus gömma sig i viktiga filer. Därför blir det svårt att hitta i aktivitetshanteraren.Vad snackar du om? I aktivitetshanteraren -> Visa -> Välj Kolumner -> Kryssa i kommandorad.Och nej, dom brukar inte gömma sig i viktiga filer, dom brukar byta namn på sig själva till samma namn som viktiga filer har, därför ser du om det är något konstigt om du har kommandorad igång. Har du tex en Explorer.exe som körs i System32/3xplor3r/ så är det ju något fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.