NeedforSpeed Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Ska köpa en minimoto som då inte ska användas i racingsyfte... men iallafall vad skulle hända om polisen fick tag i mig? Alltså böter osv... Om jag bara kör på stigar och sådant finns fortfarande konsekvensen kvar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Du får bara köra en minimoto på inhägnat eller privat område. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Tro mig du kommer aldrig köra en minimoto på annat än asfalt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Om du kör den på vägen och polisen så tar de dig för olovlig körning. Inte någon som bryr om du kör i skogen osv, i alla fall inte där jag bor, då jag själv kör cross lite överallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NeedforSpeed Skrivet 19 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Okej, vad får jag för straff om jag åker fast? Kan dem typ ta fordonet elr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Stor chans att de kommer ta fordonet ja. Med tanke på att de ej är trafikregistrerade vilket gör att de beslagtar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Stor chans att de kommer ta fordonet ja. Med tanke på att de ej är trafikregistrerade vilket gör att de beslagtar den.Lol ;: Kan de väl inte? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Lol ;: Kan de väl inte? :huh:Klart de kan beslagta en minimoto. Du bryter mot lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Om föräldrarna vet om att du kör omkring (och erkänner till polisen) kan de väl tappa sina körkort också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Om föräldrarna vet om att du kör omkring (och erkänner till polisen) kan de väl tappa sina körkort också?Ja, polisen kan ta föräldrarnas körkort även om de inte "erkänner". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Ja, polisen kan ta föräldrarnas körkort även om de inte "erkänner".Om föräldrarna säger att de inte hade någon aning om det så ges nog bara en varning ut. Fast de kan nog ta körkorten ändå. Beror ju på hur situationen är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 om du är 14 och har ett år kvar till moppe kort så skjuts det upp 1 eller ½ år. det blir väl böter också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.