💬
Logga in
Fuska.se

Handla Online Med Visa Ung?

20 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Tjena!

Jag undrar om det går att handla online med mitt Visa Ung bankkort? Just nu orkar jag inte googla eller så, så jag skulle uppskatta svar.

Vill sjukt gärna handla några påsar av dessa: http://extremefood.se/popup.asp?varuid=5 samt "Blair's Ultra Death". :D

Nivå 0 · Nykomling

Går inte, men fråga dina föräldrar om du får låna deras :)

24 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Okej, tack för svaret. =)

25 Jun 2011
Nivå 0 · Nykomling

Korten man har när man är minderårig fungerar inte till kreditbetalningar. Tror inte det spelar någon roll om du har Visa eller t.ex Mastercard.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5
↗ till inlägget

Korten man har när man är minderårig fungerar inte till kreditbetalningar. Tror inte det spelar någon roll om du har Visa eller t.ex Mastercard.

Okej, men min brorsa har beställt istället. :P
Nivå 0 · Nykomling

Visa ung går alldeles utmärkt att handla online med, om man är 18.

Bara för att lägga mig i lite.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag kan handla med mitt Maestro bankkort online iaf :S
4 Jul 2011
Nivå 0 · Nykomling

Jag kan handla med mitt Visa ung, jag går in på min bank på internet och flyttar över pengar till PayPal, sen går det skitbra.

Nivå 0 · Nykomling

Om du menar Visa Electron går det fin fint att köpa saker med. Har bl.a. köpt Spotify med det.

Nivå 0 · Nykomling

Nordea's ungdomskort funkar att handla med, dock har det aldrig funkat med Swedbank's ungdomskort för mig.

Nivå 0 · Nykomling

Nordeas kort och Handelsbankens frikort fungerar bra, vet inte hur det är med resten.

Nivå 0 · Nykomling

Oj, ursäkta. Trodde Visa Ung var Visa Electron..

Nivå 0 · Nykomling

Det är ju bara att testa? Antingen så går det eller så går det inte.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Oj, ursäkta. Trodde Visa Ung var Visa Electron..

Det är ju samma tjänst, bara att Visa Ung har mindre befogenheter, som t.ex en viss summa som du kan dra ut per vecka.
Nivå 0 · Nykomling

Jag har ingen aning om visa ung, men jag har electron och kan köpa precis allt på nätet förutom olagliga saker (förmodligen sprit och sånt alltså) utan problem. Och kan betala hur mycket som helst bara det inte går under mitt saldo... Men det kanske är inställningar eller nåt man väljer när man skaffar kortet?

Senast ändrad:

5 Jul 2011
Nivå 0 · Nykomling

Svampen: Det är inget kreditkort. Oftast är kortet kopplat till ditt personkonto.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Som sagt så vet jag verkligen ingenting om det här, men det är förmodligen inget kreditkort nej. Men man väljer det om man ska boka resor och sånt xD Alltså om man kan välja dirketbank, kreditkort osv så väljer man det

Men mitt kort är mystiskt tycker alla. Man kan inte ens se siffrorna på det för det är så bortslipat xD

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Man måste ha ett så kallat "e kort" som ger tillåtelse att handla online. På vissa kort finns det antagligen automatiskt men för t.ex. min mamma så var hon tvungen att logga in på deras hemsida och beställa tjänsten. (Swedbank då.)

Nivå 0 · Nykomling

Olika förmåner till ungdomskorten från olika banker I guess.

Nivå 0 · Nykomling

Svampen2 vad har du för bank? Swedbank.etc

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in