JePPe9 Skrivet 28 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2011 (redigerat) Tjo! Nu har jag bränt Ubuntu 11.04 Desktop Edition på en CD-R skiva och när jag startar om datorn så står det inte "Starta från CD skiva? Tryck på någon tangent" eller nå' liknande. Det enda som kommer är ett jävla understräck som väntar på läsaren? Men det mest irriterande är att det inte går att boota från NÅN skiva alls? Varför? Det är ju heller inte så jävligt mycket bättre att tangentbordet är HELT avaktiverat där jag väljer från vilket OS jag ska starta på! Redigerat 28 Juni 2011 av JePPe9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 28 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2011 Resetta bios. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 28 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2011 Resetta bios.HUR gör jag det? Jag är då ganska så bra på datorer men inte om BIOS-reset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 28 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2011 Välj "Reset BIOS" i bios sista menyn. (Har jag för mig, har numera ett UEFI mobo) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 29 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Ett sånt val finns inte för mig. Men fixade det via ett program som fixade det för mig :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 3 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2011 För nästa person som letar efter svar: Du måste gå in i biosen och välja att datorn ska prioritera CD-läsaren före HDD:n, annars kommer han ignorera att det finns en skiva där, och starta ifrån Hårddisken. Det måste även vara en bootbar CD-skiva. Minns att jag hade lite problem med just ubuntu och boota från CD... Kommer dock inte ihåg problem och lösningar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.