laynus Skrivet 29 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Hej! I veckan fick jag syrrans gamla hp dator på ca 3 år gammal. Det var en Hp Pavilion.. Varje gång jag försöker boota en te.x Ubuntu skiva så strejkar allt och skärmen blir helt vit svart randig. Jag har googlat lite och den serien har blivit låst till windows. Någon som vet hur man låser upp det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 29 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Pröva Googla? Typ Hp Pavilion unlock boot eller nå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 29 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 svårt för de kmr bara upp massor om låsa upp biosystemets pw om den är låst på det sättet. eller att den inte botar alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 29 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Kör med windows då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 29 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Kör med windows då.Nej för den dator ska agera server. Och jag råkar inte orka fixa windows server på den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 29 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Har inte hört att tillverkare skulle tvinga en användare till ett operativsystem, det är ju som sagt ditt ägande efter ett köp. Men det skulle inte vara första gången en märkesdator blir begränsad. Jag kan inte ge dig några direkta svar som hjälp men en formatering är en bra start om du inte redan gjort så. Har du tillgång till bios kan du gräva där och som sista utväg kan du försöka pilla ut cmosbatteriet om du kommer åt det (vet inte om du sitter på bärbar eller stationär Hp Pavilion är en höstack för mig). Hoppas det löser sig alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 29 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Det rör sig om en stationär. Skulle de hjälpa om ja formaterar hårdisken från min andra dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 29 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2011 Ingen skillnad, sålänge du formaterar hårddisken och inte använder återställningsfunktionen i Windows. Annars ställer du bara tillbaka hårddisken som den såg ut när den levererades till dig (eller din syster i det här fallet). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 30 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2011 Så allt ligger på hårdisken? För det är min gamla som hon fick. Så jag vet att den är dryg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 30 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2011 Ja förhoppningsvis löser sig problemet om det är det du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 3 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 3 Juli 2011 (redigerat) Har inte hört att tillverkare skulle tvinga en användare till ett operativsystem, det är ju som sagt ditt ägande efter ett köp.Vad heter det där företaget igen... Just det.. Apple OnT: Boota med en bootbar cdskiva och F-diska datorn, vilket innebär att det inte finns någonting överhuvudtaget på datorn. Sen är det bara att installera vilket OS du vill... Redigerat 3 Juli 2011 av Luxaxix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 4 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2011 Vad heter det där företaget igen... Just det.. AppleOh yea... hur kunde jag glömma. ^^ Fast det är ju knappt man erkänner Apple ens tillverkar "datorer". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.