Hoppa till innehåll

Problem Med Hp Pavilion


laynus
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

I veckan fick jag syrrans gamla hp dator på ca 3 år gammal. Det var en Hp Pavilion.. Varje gång jag försöker boota en te.x Ubuntu skiva så strejkar allt och skärmen blir helt vit svart randig. Jag har googlat lite och den serien har blivit låst till windows.

 

Någon som vet hur man låser upp det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte hört att tillverkare skulle tvinga en användare till ett operativsystem, det är ju som sagt ditt ägande efter ett köp. Men det skulle inte vara första gången en märkesdator blir begränsad. Jag kan inte ge dig några direkta svar som hjälp men en formatering är en bra start om du inte redan gjort så. Har du tillgång till bios kan du gräva där och som sista utväg kan du försöka pilla ut cmosbatteriet om du kommer åt det (vet inte om du sitter på bärbar eller stationär Hp Pavilion är en höstack för mig). Hoppas det löser sig alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen skillnad, sålänge du formaterar hårddisken och inte använder återställningsfunktionen i Windows. Annars ställer du bara tillbaka hårddisken som den såg ut när den levererades till dig (eller din syster i det här fallet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte hört att tillverkare skulle tvinga en användare till ett operativsystem, det är ju som sagt ditt ägande efter ett köp.

Vad heter det där företaget igen... Just det.. Apple

 

OnT: Boota med en bootbar cdskiva och F-diska datorn, vilket innebär att det inte finns någonting överhuvudtaget på datorn. Sen är det bara att installera vilket OS du vill...

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...