Hoppa till innehåll

Om Du Vann 1 Miljon Kronor


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är ju fantastiskt vad vissa saknar verklighetsuppfattning.

 

Om man skall gå efter vad man faktiskt kan göra för en miljon så hade jag investerat en överväldigande majoritet, både på lång och kort sikt. Men lite hade man nog velat spendera, dock inte på något särskilt. Vad är det för mening med att bränna hela miljonen på en bil? Då sitter du ju där sen, utan pengar och allt du har är en bil som kommer minska drastiskt i värde och vara gammal om några år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 76
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Låter du inte den vara avställd så kommer du inte långt med den med bara 1 miljon kronor.

Vi pratar dyrt bränsle, höga skatter och dyr försäkring.

Vad ska jag med försäkring till?

Sedan har jag ju även ett jobb där jag får pengar som räcker till bränsle och skatter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ska jag med försäkring till?

Eh...enligt lagen måste du försäkra bilen. Trafikförsäkringen är mycket billigare än böterna du kommer få betala för att ha kört oförsäkrat. Dessutom, om du råkar ut för en olycka så kommer det bli fruktansvärt dyrt för dig, även om det är en liten olycka. Om du skulle vara inblandad i en större olycka, där till exempel någon blir allvarligt skadad, eller någon annans bil blir totalkvaddad så är du potentiellt skuldsatt för livet.

 

Har du försäkring så betalar TFF alla skador utanför den egna bilen, och sen är det bra. Har du inte en försäkring så betalar TFF, och sen kräver de dig på pengarna.

 

Att köra en oförsäkrad bil är fullständigt efterblivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh...enligt lagen måste du försäkra bilen. Trafikförsäkringen är mycket billigare än böterna du kommer få betala för att ha kört oförsäkrat. Dessutom, om du råkar ut för en olycka så kommer det bli fruktansvärt dyrt för dig, även om det är en liten olycka. Om du skulle vara inblandad i en större olycka, där till exempel någon blir allvarligt skadad, eller någon annans bil blir totalkvaddad så är du potentiellt skuldsatt för livet.

 

Har du försäkring så betalar TFF alla skador utanför den egna bilen, och sen är det bra. Har du inte en försäkring så betalar TFF, och sen kräver de dig på pengarna.

 

Att köra en oförsäkrad bil är fullständigt efterblivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du säger alltså att istället för att betala lite pengar, så betalar du hellre mycket?

 

Smart kille.

 

Edit: Till och med flashback fullständigt idiotförklarar folk som skriver att de tänker köra oförsäkrade :|

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du säger alltså att istället för att betala lite pengar, så betalar du hellre mycket?

 

Smart kille.

 

Edit: Till och med flashback fullständigt idiotförklarar folk som skriver att de tänker köra oförsäkrade :|

Du förstår ju absolut ingenting.

Hur ska en polis komma ikapp mig när jag kan köra i 312 km/h?

Dvs, de kommer aldrig kunna stoppa mig och fråga efter försäkring eftersom jag bara kör iväg. Sedan, är jag en otroligt bra förare och kommer aldrig krocka. (Tro mig, kört bilspel sedan jag var 7 år).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skall du ens köpa bilen då? Sno den istället :medieval:

 

Sen borde du fixa lite vapen också så du kan hålla polisen borta om de typ kommer när du sover! Like a boss!

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skall du ens köpa bilen då? Sno den istället :medieval:

 

Sen borde du fixa lite vapen också så du kan hålla polisen borta om de typ kommer när du sover! Like a boss!

Jag börjar tro att du tror att jag är oseriös. Men så är inte fallet.

 

Du kommer känna dig fett blåst när du sitter och betalar din försäkring, medans jag kör runt på vägarna utan att betala försäkringen, like a boss.

Redigerat av lolkfezt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, tillägger nog resa runt jorden lite oxå

 

Och sen till tff som ni diskuterar om, tror ingen som är över 18känner sig blåst att betala tff när man har körkortet, det är en liten avgift(piss i Mississippi) om du jämnför de med att ta en helförsäkring i den åldern (omkring 15-25 000 /året för en lite sportigare bil) men jag tkr inte ens de är bortkasstat och avundas inte någon som inte betalar den alls, utan snarare heldre betalar jag den summan med ett leende, för bil är en frihet, och att sedan veta att man är helt skyddad om olyckan är framme så njuter man

Även om det är oseriösa inlägg så tkr jag de är värt att påpeka :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...