Hoppa till innehåll

Batteriet Tar Slut Fort På Min Dator

Layton

Rekommendera inlägg

Tja.

När min dator är fulladdad så ska den hålla i 4-5 h. Men jag behöver kanske bara sitta vid datorn i en halvtimme eller mindre innan den varnar mig om att det är lågt batteri, och 30 minuter kvar. Jag har inte haft detta problem förut, men nu har jag det. Kan någon hjälpa?

Jag kan iförsig använda min sladd, men eftersom jag aldrig haft detta problem förut så vill jag gärna veta varför det händer så här.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men jag har ju alltid haft samma prestanda, tror jag i alla fall.

Och det är konstigt att det blir urladdat efter en halvtimme när det står att det är fyra timmar kvar.

Men jag ska kolla ändå tack :)

Som homer säger, ställ in så att det inte drar lika mycket batteri. Annars kan det vara batteriet som börjat bli dåligt.

Okej, men batteriet blir dåligt, hur menar du då? Att det är något fel, eller?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har i laddaren och batteriet i datorn samtidigt, fastän batteriet är fulladdat, kan batteriet tillslut bli riktigt kasst. Jag hade alltid i batteriet och laddaren i min förra laptop, det slutade med att batteritiden blev max 5-10 min.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Batterier blir sämre med tiden oavsett vad du gör egentligen, speciellt ifall dom utsätts för värme så kan dom bli kassa på bara ett år.

Finns en del man kan göra för att få bättre batteritid, att sänka ljusstyrkan på skärmen är en bra start.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

RememberMe: Jag brukade inte ha i laddaren samtidigt om batteriet inte var dåligt i början... men sen så kanske jag "glömde" ta ut den när det började gå mot 100 %.

Collez: Tack för tipset, jag har faktiskt aldrig tänkt på det :o

Jag brukar bara ha en ganska låg så att jag klarar det.

Så ni säger att det har med tiden att göra.

Det var synd. Ja väl, får väl ha i sladden då, men tack för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska ladda datorn så få gånger som möjligt. Ladda till 100% avstängd, använda ned till så få procent som möjligt utan att den dör och stänga av och ladda.

Eller så tar man ut batteriet och har alltid laddaren i = win!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ni säger stämmer inte någonstans, Lithiumbatterier kan man egentligen ladda hur som helst, du behöver absolut inte tömma dom och sen tanka fullt, även om det är bra att tömma batteriet till < 30% en gång i månaden eller så.

Att ha laddaren i trots att batteriet är fullt gör heller ingen "skada", om era batterier dött fort så är det antagligen för att ni spelar eller liknande ofta vilket hettar upp datorn och därmed också batteriet vilket sliter mycket på batteriet i längden.

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...