Hoppa till innehåll

Batteriet Tar Slut Fort På Min Dator

Layton

Rekommendera inlägg

Det ni säger stämmer inte någonstans, Lithiumbatterier kan man egentligen ladda hur som helst, du behöver absolut inte tömma dom och sen tanka fullt, även om det är bra att tömma batteriet till < 30% en gång i månaden eller så.

Att ha laddaren i trots att batteriet är fullt gör heller ingen "skada", om era batterier dött fort så är det antagligen för att ni spelar eller liknande ofta vilket hettar upp datorn och därmed också batteriet vilket sliter mycket på batteriet i längden.

Det är inte bra att tömma batteriet då det kan ta skada. Tänker man till lite så är det inte jättebra att tömma batteriet och ladda 20% och tömma igen. Det förstår nog de flesta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man har i laddaren och batteriet i datorn samtidigt, fastän batteriet är fulladdat, kan batteriet tillslut bli riktigt kasst. Jag hade alltid i batteriet och laddaren i min förra laptop, det slutade med att batteritiden blev max 5-10 min.

Det var det som hände mig, tror jag. Eller det som Collez sade XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...