GamesDean Skrivet 9 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2011 Det ni säger stämmer inte någonstans, Lithiumbatterier kan man egentligen ladda hur som helst, du behöver absolut inte tömma dom och sen tanka fullt, även om det är bra att tömma batteriet till < 30% en gång i månaden eller så. Att ha laddaren i trots att batteriet är fullt gör heller ingen "skada", om era batterier dött fort så är det antagligen för att ni spelar eller liknande ofta vilket hettar upp datorn och därmed också batteriet vilket sliter mycket på batteriet i längden.Det är inte bra att tömma batteriet då det kan ta skada. Tänker man till lite så är det inte jättebra att tömma batteriet och ladda 20% och tömma igen. Det förstår nog de flesta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 9 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2011 @Collez: Jaså, då hade jag helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Diminished Skrivet 10 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2011 Om man har i laddaren och batteriet i datorn samtidigt, fastän batteriet är fulladdat, kan batteriet tillslut bli riktigt kasst. Jag hade alltid i batteriet och laddaren i min förra laptop, det slutade med att batteritiden blev max 5-10 min.Det var det som hände mig, tror jag. Eller det som Collez sade XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.