Proccito Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Nu har ju många plan internet i alla fall! Jag funderade för ett litet tag sedan på varför flygplan inte har eluttag vid stolarna som tåg har. Då hade man ju kunnat ladda dator/telefon/ipad whatever och se hur mycket film som helst! Tåg får ju el via ledningarna, men det kan väl knappast ligga bortom människans kapacitet att lösa lite eluttag på ett flygplan.Solpaneler på vingarna, "vind-turbiner" vid sidan av vingarna, ett stort batteri som håller ett tag. Det är var jag kommer på direkt ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Min första tanke var någon slags dynamo eller något i motorn som ger ström. Jag vet inte var det kallas, men propellergrejen snurrar ju som fan. Ett stort batteri måste ju öka vikten (och därmed bränsleförbrukningen och i sin tur priset). Det bästa tror jag är om man kan slippa batterier helt! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Min första tanke var någon slags dynamo eller något i motorn som ger ström. Jag vet inte var det kallas, men propellergrejen snurrar ju som fan. Ett stort batteri måste ju öka vikten (och därmed bränsleförbrukningen och i sin tur priset). Det bästa tror jag är om man kan slippa batterier helt!Men man bör ju ha något litet batteri iallafall. För om man genererar ström när ingen använder det, kan man använda strömmen sedan när alla blir uttråkade och sätter igång sina maskiner som drar en jävla ström. Om man då inte har tillräckligt med "generatorer" kommer man endå behöva ett batteri. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Hm, det är sant. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SURF Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 (redigerat) Nu har ju många plan internet i alla fall! Jag funderade för ett litet tag sedan på varför flygplan inte har eluttag vid stolarna som tåg har. Då hade man ju kunnat ladda dator/telefon/ipad whatever och se hur mycket film som helst! Tåg får ju el via ledningarna, men det kan väl knappast ligga bortom människans kapacitet att lösa lite eluttag på ett flygplan.Mer än hälften av de långdistansflyg jag har rest med det senaste året har haft eluttag vid stolarna, vissa med dedikerade usb-portar för laddning av mobiltelefoner, pekplattor och dylikt. Antar att det inte är lika högt prioriterat i flyg avsedda för kortare sträckor dock. Redigerat 20 Mars 2013 av SURF 1 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 \o/ Nice! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SURF Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Luftbuss i alla av fallen om jag inte missminner mig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Mer än hälften av de långdistansflyg jag har rest med det senaste året har haft eluttag vid stolarna, vissa med dedikerade usb-portar för laddning av mobiltelefoner, pekplattor och dylikt. Antar att det inte är lika högt prioriterat i flyg avsedda för kortare sträckor dock.De längsta jag har suttit i plan var till London/Kiruna (båda tar ungefär 1.5-2h) och då har det inte funnits, så jag har inga erfarenheter av sånt. Men du kan ha rätt. (o o) ) ( ( . ) \ / Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Mer än hälften av de långdistansflyg jag har rest med det senaste året har haft eluttag vid stolarna, vissa med dedikerade usb-portar för laddning av mobiltelefoner, pekplattor och dylikt. Antar att det inte är lika högt prioriterat i flyg avsedda för kortare sträckor dock.\o/ indeed. Men förvisso dedikerade till laddning av diverse elektronprylar :/ Skulle ju dock fungera att ta med sig en laptop? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Ja, ta med en laptop och fyll med film/spel. Skulle vara lite coolt att sitta 10.000 meter över atlanten (eller whatever) och lira ett multiplayerspel :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Ja, ta med en laptop och fyll med film/spel. Skulle vara lite coolt att sitta 10.000 meter över atlanten (eller whatever) och lira ett multiplayerspel "Where are you at?" "International Water" Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2013 Haha, det hade varit tufft, synd bara att jag inte äger någon laptop :pSkulle låna päronens laptop men det känns lite semi-jobbigt, får sno morsans padda och kolla reddit iaf ^^ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg