Hoppa till innehåll

Hur Kan Min Dator Ha Så Dåligt Ram Minne?


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Förstår fortfarande inte vad 1.75, 5.5 eller 5.6 är..?

För det första så handlar tråden om Ram minne, och sen så är det dära 5.6 och 5.5 Subscore i Windows7, och sen så är 1.75 Gb Ram minne.

 

Och är det stor skillnad på 1066 Mhz, 1333 Mhz och 1600?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första så handlar tråden om Ram minne, och sen så är det dära 5.6 och 5.5 Subscore i Windows7, och sen så är 1.75 Gb Ram minne.

 

Och är det stor skillnad på 1066 Mhz, 1333 Mhz och 1600?

För det första är det vedertaget att man förmedlar tillräcklig information om både vad det är man pratar om och en tillräcklig mängd för att förmedla sitt budskap; vi har förstått att tråden handlar om RAM-minne, men anger du att du har 5.5 i RAM-minne förstår ingen vad du menar. För det andra är Subscore i Windows 7 det sämsta benchmark-verktyg som tänkbart finns, därför är det normalt att aldrig använda detta verktyg. Vad du menar med att 1.75 Gb Ram minne är förstår jag sedan tyvärr inte då du ej förmedlat den delen av budskapet.

 

Skillnaden mellan 1066 MHz och 1333 MHz, 1600 MHz är +267 MHz var. Det betyder att hastighetsförbättringen är +25,0% respektive +50,1% med 1066 MHz som referens.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla decimal tal du rabblar är datorns prestanda du kanskek har bättre ram minne än din kompis medans han kanske har bättre dator overall. förbättra prestandan kan man också göra genom att radera filer så att man får mer plats (tror jag).

klicka på start ikonen och gå till Games/Spel så ser man några sifrror nästan längst till höger jag tror det är dem han snackar om.

EDIT: såg att det var subscore han skrev om inte prestanda (vet dock ej vad subcore är)

Redigerat av IwishIcould
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gör det här klart för dig. Minneshastighet spelar ingen roll i princip längre sedan DDR2 800Mhz minnen trädde fram.

Håller du på med tunga projekt inom CAD, Photoshop, Flash och andra 3D skapande projekt, då kan det vara nödvändigt. Men spelar du är det bara små små marginaler det handlar om mellan 800mhz - 2000mhz.

 

Windows 7's benchmark ska du inte lita på, det är något tillverkare som HP använder ibland som försäljningsknep.

Jag t.ex med min gamla laptop som har 4GB DDR2 Ram med 800Mhz minneshastighet får en score på 7.5, så du behöver inte oroa dig över hur Windows 7 bedömer din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...