PussyCat Skrivet 31 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2011 (redigerat) Hej på er! Jag är förmodligen inte ensam i världen med att tycka att Google Toolbar borde vara anpassat även för Firefox 5an. Jag tänkte höra med er om det finns någon slags ersättnings "toolbar" till Googles. Nej, jag vill inte ha någon annan sökmotor toolbars än Googles. Hoppas ni hänkar mitt budskap. Det jag är ute efter är alltså ett tillägg som ersätta Google Toolbar men utan att standardisera en ny sökmotor. / Adi Redigerat 31 Juli 2011 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 31 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2011 (redigerat) Vet inte vad du vill ha ut av "toolbaren", men är det bara en snabb sökfunktion du vill åt duger väl "Sök" (Funktionen verkar heta så), uppe i vänstra hörnet (Tror det är default)? Redigerat 31 Juli 2011 av Luxaxix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 1 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Glömde säga att jag har YouTube funktionen på den lilla sökbaren uppe till höger, ber om ursäkt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 1 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Glömde säga att jag har YouTube funktionen på den lilla sökbaren uppe till höger, ber om ursäkt..Du kan alltid ändra sökmotorn i "Sök" till youtube om du vill det. Varför jag ger dig dessa svar är för att jag ärligt talat hatar alla toolbars som finns, och jag vill ha mitt firefox så stort som möjligt, d.v.s. inga onödiga grejer ska synas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Du kan alltid ändra sökmotorn i "Sök" till youtube om du vill det. Varför jag ger dig dessa svar är för att jag ärligt talat hatar alla toolbars som finns, och jag vill ha mitt firefox så stort som möjligt, d.v.s. inga onödiga grejer ska synas.Själv kör man med Chrome, för då är de så rent de kan bli ;) :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hpnisse Skrivet 1 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Hittade en funktion i FireFox (finns säkert i andra webläsare med), som gör att man slipper ha sökfält i webläsaren. Det räcker alltså med adressfältet. Man kan söka på youtube genom att då tex skriva "y Michael Jackson" om man vill söka på Michael Jackson på youtube, direkt i adressfältet. För att få igång denna funktionen: 1. Gå in på den sökmotorn du vill söka på, tex. youtube, facebook, google etc. 2. Högerklicka på sökfältet (där du vanligtvis skriver in din sökning. 3. Klicka på "Lägg till nyckelord för denna sökning..." Det ploppar upp en ruta, "Nytt bokmärke". 4. Ange namn (mest för att veta vart man söker) 5. Ange sedan ett "Nyckelord", som är antingen en bokstav, fras, ord. tex: y eller youtube - sedan OK! Nu räcker det att skriva ditt nyckelord för sökmotorn, samt ett mellanslag följt av din sökning. Direkt i adressfältet. Detta funkar då med typ alla sidor som går att söka på. PS. använd olika nyckelord lämpligtvis för varje sökmotor, och något du lätt kommer ihåg. Hoppas detta är till nytta för då slipper du både ett extra sökfält samt massa konstiga och fula "Toolbars". Tycker som "Luxaxix" att det ska vara rent och inte massa krimskrams som tar upp onödig skärmplats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 1 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2011 Ska ta mig en funderare på det hpnisse ! Ska jag vara helt ärligt tyckte jag Google Toolbar inte var så värst störande då jag tog bort alla extra knappar förutom gMail knappen. Aja, för tillfället använder jag adressfältet för Google sökningar. Men tar till mig era tips och åsikter, tack ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.