PussyCat Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Tjena ! Det här man verka helt efterblivet men vad är jailbreak egentligen. Efter småslagningar på Google så fick jag fram att man kan få tillgång till program blockerade av Apple. Som vilka ? / En efterbliven Pussy.C Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 (redigerat) http://www.fuska.se/forum/Jailbreak-t152222.html Alltså, jailbreak gör så att du kan skaffa appar gratis, olagligt. (: Redigerat 15 Augusti 2011 av zazaza Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 15 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 Oj, letade inte igenom forumet.. Men fan vad meningslöst imo. Har man råd att köpa Appke prylar har man fan råd och köpa apps med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2011 (redigerat) Jag har förstått det som att jailbreak gör att man får tillgång till root-användaren och kan alltså gör vadsomhelst med ipoden. Främst homebrew. De flesta använder det för att få appar gratis. Jag har till exempel satt upp en SSH server på ipoden som jag leker med ibland som Apple annars har förhindrat helt utan syfte. Redigerat 15 Augusti 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 16 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2011 Men fan vad meningslöst imo. Har man råd att köpa Appke prylar har man fan råd och köpa apps med.Allt är bättre gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bart1 Skrivet 16 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2011 Om man jailbreakar sin iDevice så kan man modifiera Mjukvaran ungefär precis som man vill. som ovanstående har nämnt skaffa appar/spel gratis, man kan också t.ex installera olika teman, speciella program.. Alltså total modifiering Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 16 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2011 Okejs, jag är ändå inte så haj på sådant + att jag kan köpa mina appar [a så det blir och avstå. [: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bart1 Skrivet 17 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2011 så du vill inte ha TomTom gpsen gratis istället för att betala 900kr? :D (inte för att jag har den men ett kul ex) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2011 Kolla under "memory" (tror jag). Där står det hur många lediga minnesplatser du har och vilken typ minnena har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 19 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2011 Syftet med jailbreak var först och främst att kunna installera appar, som inte är godkända av Apple. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 3495abc Skrivet 19 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2011 Lånar denna tråden lite... Kommer det släppas en Untethered Jailbreak till 4.3.5 eller nyare Firmware innan iOS5? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 19 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2011 så du vill inte ha TomTom gpsen gratis istället för att betala 900kr? :D (inte för att jag har den men ett kul ex)Föredrar att inte jailbreaka min iPhone. + att jag klara mig lika bra med den medföljande "Kartor" appen eller med Google-maps då jag inte behöver någon gps eftersom jag inte har körtkort samt kan vägarna i Sverige utan och innan. (Studerade alltid vägatlasen när jag var mindre + att jag har fotominne). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.