Hoppa till innehåll

Vad För Tv Borde Jag Ha


A16
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag ska köpa en ny tv, och jag undrar vilken som är ett bra val för mig.

Mina krav: Den ska vara imellan 32-42tum

Det ska gå att koppla den till datorn med HDMI.

Den ska inte kosta mer än 4000 kr om den går över lite gör det inget.

är den här bra?

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd...30/128854.5155/

Redigerat av A16
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom med lite mer information om vad du ska använda tvn till så blir det lättare att hjälpa dig.

 

Till exempel om du ska se på högupplösta filmer (1080p) på den eller använda den som extra skrivbord. Ska du klona skrivbordet så behöver tvn förmodligen klara högre upplösningar. Om du nu inte kör 1024x768 men det tvivlar jag på.

 

Sedan beror det mycket på hur bra kvalité du vill ha på tvn och om den ska användas till Blu-ray-filmer. Är du väldigt petig med kvalitén och inte vill kompromissa så köp en Full HD-tv. Full HD tar 1080p och HD ready visar upp bilden i skärmens upplösning (tänk 720p) . Men generellt påstås det att man inte kan se denna skillnaden på tv-apparater under 50 tum.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom med lite mer information om vad du ska använda tvn till så blir det lättare att hjälpa dig.

 

Till exempel om du ska se på högupplösta filmer (1080p) på den eller använda den som extra skrivbord. Ska du klona skrivbordet så behöver tvn förmodligen klara högre upplösningar. Om du nu inte kör 1024x768 men det tvivlar jag på.

 

Sedan beror det mycket på hur bra kvalité du vill ha på tvn och om den ska användas till Blu-ray-filmer. Är du väldigt petig med kvalitén och inte vill kompromissa så köp en Full HD-tv. Full HD tar 1080p och HD ready visar upp bilden i skärmens upplösning (tänk 720p) . Men generellt påstås det att man inte kan se denna skillnaden på tv-apparater under 50 tum.

Jag ska använda tv:n till att kolla tv, se lite filmer. Spela spel, kolla yt filmer(kopplad till datorn) jag är jätte petig på kvaliten, det måste vara bra. Min dator körs just nu med 1600x900 upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså? Är det därför jag alltid kopplar in min dator till tvn och spelar/kollar på 1080p filmer? (TVn kostade 3400. En andersson).

Du kan alltid koppla in datorn och spela upp 1080p-filmer. Men stödjer inte tvn 1080p så får du inte ut full kvalité. Fast har du nu en Full HD Andersson (ser nu att de är väldigt billiga numera) så är det säkerligen så.

 

En faktor som glömdes ta upp är LCD eller Plasma, men då du ska koppla in den till datorn rekommenderar jag nog en LCD då den stödjer högre upplösning.

 

Har själv en Andersson och vad jag kan se så borde någon av dessa passa dig. Denna Andersson 42" hos netonnet 3990 kr

http://tinyurl.com/Andersson1

 

Eller en Andersson 40" hos netonnet för 3499 kr.

http://tinyurl.com/Andersson2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska köpa en ny tv, och jag undrar vilken som är ett bra val för mig.

Mina krav: Den ska vara imellan 32-42tum

Det ska gå att koppla den till datorn med HDMI.

Den ska inte kosta mer än 4000 kr om den går över lite gör det inget.

är den här bra?

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd...30/128854.5155/

Åk iväg till Media Markt och berätta till säljaren vad det är du vill ha, samt kostnaderna. Berätta att du helst vill ha produkt från Samsung, LG, Philips, Sony och Panasonic. Har själv sett ett stort sortiment och produkter du söker för det priset, problemet är att de inte har en nätbutik där man kan kolla priser.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åk iväg till Media Markt och berätta till säljaren vad det är du vill ha, samt kostnaderna. Berätta att du helst vill ha produkt från Samsung, LG, Philips, Sony och Panasonic. Har själv sett ett stort sortiment och produkter du söker för det priset, problemet är att de inte har en nätbutik där man kan kolla priser.

det finns inte någon mediamarkt nära där jag bor. Btw, så verkar andersson tvn du skickade först bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...