Hoppa till innehåll

Spel Dator


Stixx
 Dela

Rekommendera inlägg

Borde vara lugnt, man brukar ofta få med en 2x molex -> 6-pin kontakt adapter med grafikkorten. :)

Jo jag hoppas ju på det. Känner inte för att vänta ytterligare ett par dagar bara för en sladd. Tack för hjälpen med datorn föresten, har varit till mycket hjälp. Redigerat av Stixx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har byggt färdigt datorn nu, finns bara ett minus och det är att jag fick byta nätaggregat... Kan man få tillbaka pengar för varor man har öppnat men inte använt? Nätaggregatet är aldrig använt och det är i väldigt bra skick. Behöver även veta vad OC betyder, på moderkortet står det att det stödjer 1333mhz,1066mhz och 1600mhz(OC) så vad betyder det?

Redigerat av Stixx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skickade tillbaka nätagget och fick pengarna tillbaka, la sen till en hundralapp och gick och köpte ett Plexgear 600w 80+ från kjell&company för 599kr. Nu rullar allt på riktigt bra och jag håller på att installera wow, yippie alla patcher igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. OC = Overclocking

 

2. För de 599kr kunde du fått något utav mycket mer kvalité än det budget Agget-

Bevisa det då, kollade på Inet och det billigaste var för 483kr, plus 59kr frakt=542kr, skillnaden blev 57kr men jag slapp vänta tills tisdag för att få det hemskickat från Inet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet ifall AMD Phenom II X4 850 har 6 MB L3 cache som inet påstår? Installerade AMD Overdrive från moderkorts skivan men där är L3 rutan svart, betyder det att den inte har L3 ? Det står 64x4 L1 code cache, 64x4 L1 data cache, 512x4 L2 cache men när det kommer till L3 så är den som sagt svart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet ifall AMD Phenom II X4 850 har 6 MB L3 cache som inet påstår? Installerade AMD Overdrive från moderkorts skivan men där är L3 rutan svart, betyder det att den inte har L3 ? Det står 64x4 L1 code cache, 64x4 L1 data cache, 512x4 L2 cache men när det kommer till L3 så är den som sagt svart.

http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html Testa detta först innan du ger dig in på något annat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Laddade precis ner det och där stod också 0 L3. Glömde skriva innan att jag hade kollat på AMD's hemsida med samma resultat.

Ja du det är bara buggat annars frågar du Inet helt och hållet om det var där du köpte processorn(hoppas jag på). Fråga varför den buggar o visar 0 istället för 6. Kan ju vara fel med processorn också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja du det är bara buggat annars frågar du Inet helt och hållet om det var där du köpte processorn(hoppas jag på). Fråga varför den buggar o visar 0 istället för 6. Kan ju vara fel med processorn också.

Tror inte du är så säker på saken som du låter. Har kollat runt nu ett tag och överallt(förutom inet) så står det 0 MB L3 cache. Det står tom på förpackningen 2 MB total cache, dvs 2 MB L2.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte du är så säker på saken som du låter. Har kollat runt nu ett tag och överallt(förutom inet) så står det 0 MB L3 cache. Det står tom på förpackningen 2 MB total cache, dvs 2 MB L2.

Haha fyfan asså... om du tror att du har rätt varför inte sluta fråga då? Jag menar ser du att det är något fel så är det fan inte oss du frågar utan då är det inet, dom som sålt produkten till dig. Vi kan inte hjälpa dig med någonting när det gäller just det. Det är ganska logiskt inte sant?

 

1: http://en.wikipedia.org/wiki/Phenom_II

2: http://www.overclock.net/amd-cpus/535501-a...-unlocking.html

3: ???

4: Profit.

 

Där har du svaret till varför du inte har 6mb cache, lär dig använda google. Tillomed min lillebror som är yngre än dig vet hur man använder google.....

Redigerat av sp3xor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...