lonnblads Skrivet 29 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2011 Tjena alla! :) Jag har precis beställt hem ett XFX Radeon HD 6950 2GB och meningen med detta var att börja kunna redigera och skapa högupplösta filmer m.m. Så... Jag kan lite grann om Vegas och inte så mycket om After Effects. Vilka/ vilket program ska man redigera i, var ska man börja? Behöver all hjälp man kan få! Redigeringen kommer nog att ske inom spelandet. MVH Lonnblads. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 30 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2011 Nu är jag ingen expert inom redigering men av vad jag sätt så verkar Vegas vara det bästa programmet om man vill göra snygga filmer med coola effekter. Ska du dock bara klippa och klistra samt lägga in mindre effekter som slow-motion, zoom-in eller bara en text bör du använda Windows Movie Maker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 Vegas eller Adobe Premiere borde du köra, de är ganska lika varandra och du väljer helt enkelt själv vilken du tycker verkar vara bäst. After effects är inte direkt lämpat till att redigera spelmontage etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.