PussyCat Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 Hej! Köpte nyss Far Cry 2 på Steam. Installationen gick fint osv. Men när jag väl är i spelet så är fördröjningen på musrörelserna väääldigt långa. Vad är problemet ? Känns som bortkastade pengar. / Pussy.C Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3xor Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 Hej! Köpte nyss Far Cry 2 på Steam. Installationen gick fint osv. Men när jag väl är i spelet så är fördröjningen på musrörelserna väääldigt långa. Vad är problemet ? Känns som bortkastade pengar. / Pussy.CSet game to DX9 modeDisable vsync in game and in CPSet shadows to low/mediumSet mouse sensitivity to maxDisable smooth mouse The biggest improvement was to use DX9, now the mouse movement is smooth and non laggy. A restart of the game is required however Google is your friend. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 VSync tycker jag nog ska vara på i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 VSync tycker jag nog ska vara på i alla fall.Varför? Det bara begränsar fpsen ju? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 Varför? Det bara begränsar fpsen ju? :huh:Det gör så att FPSen inte blir mer än vad skärmen kan visa :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 31 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 Såja, trixade lite med inställningarna och nu flyter det på iaf. [: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3xor Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 Såja, trixade lite med inställningarna och nu flyter det på iaf. [:Gott ;D. Jesper: Man använder Vsync för att begränsa fpsen ja och den begränsas till 60 fps vilket gör att spelet flyter på perfekt så spelar nästan ingen roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2011 Gott ;D. Jesper: Man använder Vsync för att begränsa fpsen ja och den begränsas till 60 fps vilket gör att spelet flyter på perfekt så spelar nästan ingen roll.De flesta skärmarna är begränsade till 60fps ja. Det VSync gör är att begränsa fps till det skärmen klarar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.