Link1 Skrivet 7 September 2011 Rapport Dela Skrivet 7 September 2011 Tjenare.. varje gång jag startar datorn så får jag en bluescreen. Jag har inga virus och har inte gjort något med datorn. det finns inget dam i datorn heller och inget blir överhettat. jag får följande felkoder: 0x00000001, 0x8981b008,0x00d03000,0x00000374. Jag har inte installerat någon ny mjukvara eller hårdvara, sitter nu i felsäkert läge och då funkar allt. har googlat men kommer inte fram till något.. Mvh: link1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3xor Skrivet 8 September 2011 Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 Tjenare.. varje gång jag startar datorn så får jag en bluescreen. Jag har inga virus och har inte gjort något med datorn. det finns inget dam i datorn heller och inget blir överhettat. jag får följande felkoder: 0x00000001, 0x8981b008,0x00d03000,0x00000374. Jag har inte installerat någon ny mjukvara eller hårdvara, sitter nu i felsäkert läge och då funkar allt. har googlat men kommer inte fram till något.. Mvh: link1Har du installerat något spel på senaste tid? isf ta bort det, har fått ett liknande problem där jag installerade GTA VC och datorn ville aldrig starta, fick bluescreen samtidigt. Har du överklockat processorn? Om du nu gjort det klocka tillbaka det. Har du windows XP? isåfall måste du uppdatera datorn via windows update om du vill få bort bluescreens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 8 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 Hej, nej jag har inte installerat något spel, jag har klockat tillbaka cpu'n och jag har Windows 7, kan det finnas möjlighet att något ram minne håller på att lägga av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 8 September 2011 Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 0x00000001 = corrup registry entry: fix. Detta felet beror oftast på dåligt underhåll av din PC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3xor Skrivet 8 September 2011 Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 Hej, nej jag har inte installerat något spel, jag har klockat tillbaka cpu'n och jag har Windows 7, kan det finnas möjlighet att något ram minne håller på att lägga av?Skulle inte tro det men det Nomatic sa. Jag fick samma problem efter att jag hade klockat min CPU till 3.7-3.9 Ghz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 8 September 2011 Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 (redigerat) Han har klockat tillbaks processorn så det är bevisligen inte det. Bränn memtest86 på en skiva och boota från den ifall du vill testa dina minnen. Du kan inte komma på något du gjorde dagen/timmen innan det började? Redigerat 8 September 2011 av CeZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Link1 Skrivet 8 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 September 2011 (redigerat) körde några gånger med ''clean my pc'' hittade runt 400 fel.. dom rättades självklart till.. nu funkar allt.. jag återkommer i morgon om det fortfarande funkar ^^ EDIT: startade datorn idag utan problem, kom aldrig fram till vad som var felet. Tack för eran hjälp ^^ Redigerat 9 September 2011 av Link1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
boogo Skrivet 5 November 2012 Rapport Dela Skrivet 5 November 2012 (redigerat) körde några gånger med ''clean my pc'' hittade runt 400 fel.. dom rättades självklart till.. nu funkar allt.. jag återkommer i morgon om det fortfarande funkar ^^EDIT: startade datorn idag utan problem, kom aldrig fram till vad som var felet. Tack för eran hjälp ^^Ladda du ner cleanmypc o körde den i felsäkert läge? för jag har exakt samma problem :S när jag startar CleanMyPc så står det: CleanMyPc configuration file got corrupted on previous launch. please reinstall the application Redigerat 5 November 2012 av boogo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 6 November 2012 Rapport Dela Skrivet 6 November 2012 ccleaner är bättre enligt min åsikt, kör det istället :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.