Whore Skrivet 11 September 2011 Rapport Dela Skrivet 11 September 2011 Lite off-topic kanske, men är det bara jag som tycker att 15 minuter inte alls är speciellt länge? Och 5 minuter är typ ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 September 2011 Rapport Dela Skrivet 11 September 2011 Lite off-topic kanske, men är det bara jag som tycker att 15 minuter inte alls är speciellt länge? Och 5 minuter är typ ingenting.Nej, det är inte bara du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 13 September 2011 Rapport Dela Skrivet 13 September 2011 Jag tycker du ska skriva ett manus så att du har bågot att utgå ifrån och sedan skriver du stödord och du kan självklart improvisera lite, men det är alltid bra att ha stödord från ett fullstämdigt manus så att du inte blir helt tyst. Så gör alltid jag, men vi hade 3 minutes speech... ehehhe. Men då kan det vara bra som någon sa att låta klassen vara lite aktiv och ställa lite frågor ibland, typ: (Om vi säger att du ska berätta om valar för jag kommer inte på något Vitryssland) "Valar äter ungefär x ton per dag och de äter bland annat plankton och det och det och de kan väga upp till... ja, är det någon som vet hur mycket en val kan väga?" Så kan de som lyssnar gissa lite för att de ska hänga med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.