Nissebils Skrivet 14 September 2011 Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 Tjena! Nu är det så att jag har ett litet problem, jag hittar knappt några serverar på varken CoD4, Cs:s eller Half Life 2:Deathmatch Det har varit så här sedan jag kom hem från ett lan hos en kompis (där jag även hade samma problem mot slutet av lanet) internet anslutningen är perfekt men jag kan knapp hitta några serverar, jag kan ansluta via IP och så men inte hitta serverar. Jag vet inte vad som är problem då jag ej är någon expert på datorer och internet . Jag posta detta i CoD forumet men fick inga svar. Lite fler detaljer, på CoD4 hittar jag runt 6-10 server, oftast samma serverar. På Cs:s och 1.6 hittar jag runt 200 serverar på 20 sekunder där man normal skulle hitta typ 2000 på 20 sekunder. Hoppas nån har en lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 15 September 2011 Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 Testa och ominstallera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 3495abc Skrivet 15 September 2011 Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 Är du säker på att du har Open NAT? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 15 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 Är du säker på att du har Open NAT?Nej, vad är det? Testa och ominstallera?Vad hade du tänkt att jag skulle ominstallera?steam eller spelenSpelen kommer jag inte orka ominstallera då jag har skitinternet och det kommer ta hundra år att updatera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 17 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2011 (redigerat) Bump då jag fortfarande har samma problem efter att ha ominstallerat Steam Redigerat 17 September 2011 av Warchief Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 September 2011 Rapport Dela Skrivet 17 September 2011 Är det bara en dator i nätverket som har detta problemet? Har datorn samma problem i andra nätverk? När man felsöker så ska man söka efter felet, var felet ligger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 17 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 September 2011 Är det bara en dator i nätverket som har detta problemet? Har datorn samma problem i andra nätverk? När man felsöker så ska man söka efter felet, var felet ligger.Det där med nätverket vet jag inte, då jag inte har testat med någon annan dator.Och vad för felsökning menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 September 2011 Rapport Dela Skrivet 17 September 2011 Du har ett problem. För att lösa problem ska man felsöka dem. Och felsöka betyder precis vad det låter som, att söka efter fel. Alltså hitta var felet ligger. Sen fixa det. Om du testar med fler datorer i nätverket eller samma dator på ett annat nätverk så vet vi om felet sitter i din dator eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.