↗ till inläggetKolla upp hur det ligger till, du kanske till och med skulle kunna byta med någon annan?Jag orkar tyvärr inte hålla på så.
För jag måste först och främst söka lägenheter i stan, och det är inte säker att jag kommer in.
Och jag kan inte byta för jag gissar på att alla andra rum är upptagna.
Stå Upp För Mig Själv
↗ till inläggetDet är inte klassen det är fel på, det är hans rumskompisar.Du har hamnat i en kass klass. Gör nåt åt det så snart som möjligt. Du vill inte spendera 3 år såhär.
Mitt tips är att försöka byta boende som andra redan föreslagit.
↗ till inläggetLäste inte igenom tråden så noggrant.Det är inte klassen det är fel på, det är hans rumskompisar.
Finns tre saker du kan göra om de hackar på dig: Ignorera, skratta bort det eller ge tillbaka.
Vi får se.
Dom är inte dumma hela tiden, men när dom är det så är dom det mycket.
Men tack endå :)
Btw, så får vi vara bo där första året, så jag kommer att flytta när jag börjar tvåan.
Men en annan andledning är att jag inte vill fly längre.
Folk har sagt till mig, när "Du är med dom, gå undan"
Varför ska jag ändra på mig när det är dom som drygar?
↗ till inläggetSäg som det är, du är ju inte med dem frivilligt ?Men en annan andledning är att jag inte vill fly längre.
Folk har sagt till mig, när "Du är med dom, gå undan"
Varför ska jag ändra på mig när det är dom som drygar?
↗ till inläggetSäg som det är, du är ju inte med dem frivilligt ?
Det är därför jag sätter mig i rummet, men då klagar dom på att jag är osocial -.-
↗ till inläggetOm jag får gissa är du en fet dvärg som är ginger...?Och vem bryr sig, varför egentligen? Längd hit och längd dit. Tjock och smal. Ful eller snygg.
Utseendefixerade värld :(
↗ till inläggetOm jag får gissa är du en fet dvärg som är ginger...?
Varför var ginger med i den meningen? Gingers är inte fula.
↗ till inläggetFolk tycker gingers är fula, folk tycker att feta är snygga.Varför var ginger med i den meningen? Gingers är inte fula.
Du kanske tycker gingers är rå läckra, han tycker väl att gingers är fula.
Gingers är vad Nietzsche hade i åtanke när han beskriv sin übermensch i Så talade Zarathustra.
Ingen som har någon idé?
Försökte vara social med dom nu, men dom låste ute mig -.-
Alltså seriöst, du måste flytta. Du kommer bara ta pykisk skada av att ha det som du har det nu. :/
Men jag vill inte flytta om det inte är absolut sista utvägen.
Jag orkar inte fly från mina problem, jag vill möta dom öga mot öga, men jag vågar inte riktigt.
Det är precis det som är grejen. Om du inte vågar nu kommer du aldrig göra det eftersom att de trycker ner dig och gör dig fegare hela tiden.
Jo jag vet det.
Men vet ni hur jag ska kunna våga mer?
Öka självförtroendet har jag tänkt, men vet inte hur jag ökar det.
Testat att söka på google, men hittar inget som hjälper mig.
Öka självfortroendet= vara med människor som får en att känna sig bra och uppskattad
Och inte bry sig så mycket om alla andra. Man får komma ihåg att de som klagar oftast är de som känner sig kassa själva.
Men hur mycket man än vill att det inte ska vara så så påverkar människorna i ens omgivning jättemycket. Jag går i en klass som är skitdålig på att visa uppskattning och där man aldrig får några komplimanger eller uppmuntringar. Även fast jag bor hemma hos en bra familj och umgås med flickvän och kompisar som ger mig bekräftelse utanför skolan så känner jag att det påverkar mig negativt.
Har mycket svårare för att ta plats och vara stolt över mig själv nu än när jag började på gymnasiet, och då är det ändå ingen som har specifikt fryst ut/sett ner på/mobbat mig.
Jag antar att din situation är som min fast 10 ggr värre. :/
Och helt ärligt, det är i princip omöjligt att öka sitt självförtroende helt ensam.
Jo, det var ungefär så jag känner mig.
Dock att jag bor mer än 100 mil hemifrån (Pluggar i Kiruna, bor utanför Göteborg) så jag har inte direkt familjen att vända sig till, för det är ofta att dom hjälper min syster med sånna här saker.
Men har hittat en annan kille bortsett från han i matsalen, så det känner bra att ha någon att umgås med under lektionerna.
Men jag är mer med dom dumma, än med dom schysta pga fritiden.
Men om jag har förstått det rätt så ska jag mer söka mig till dom som ger komplimanger, än dom som bara ger kritik hela tiden, och få uppskattning därifrån?
↗ till inläggetPrecis. Kom ihåg att visa uppskattning själv också, så att ni kan lyfta upp varandra.Men om jag har förstått det rätt så ska jag mer söka mig till dom som ger komplimanger, än dom som bara ger kritik hela tiden, och få uppskattning därifrån?
Det är det som är riktiga kompisar, såna som lyfter upp en och får en att känna sig bra och omtyckt. Sådana är dock väldigt sällsynta, åtminstone här i Sverige...
↗ till inläggetPrecis. Kom ihåg att visa uppskattning själv också, så att ni kan lyfta upp varandra.
Det är det som är riktiga kompisar, såna som lyfter upp en och får en att känna sig bra och omtyckt. Sådana är dock väldigt sällsynta, åtminstone här i Sverige...
folk försöker vara coola, istället för att tänka på sin integritet (tack Whore ;) )
iallafall, Tack Mumutio
Detta hjälpte ;)