Laserturken Skrivet 21 September 2011 Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 (redigerat) För 1 dag sen hade jag öppnat portar till alla spel med bara en port. Men nu har jag skaffat ett nytt modem/router och nu har allting rensats. Så jag undrar om någon här vet vad portarna e? Jag minns att start porten var 1 och end porten började med 6 Ungefär så här var det: Redigerat 21 September 2011 av Laserturken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 September 2011 Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 0 till 65535 är giltiga portar. Varför censurerar du din lokala ip? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 0 till 65535 är giltiga portar. Varför censurerar du din lokala ip? :P Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 September 2011 Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 Ett tips är att inte öppna alla portar, man har en brandvägg av en anledning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 Ett tips är att inte öppna alla portar, man har en brandvägg av en anledning.Jag öppnar alla portar för att slippa ha problem med flera saker, men är det en risk om jag har alla portar öppna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 September 2011 Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 Allt är en risk. Det finns till exempel virus som sprids på port 1337. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 21 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 Men det är inte farligt förrän jag kommer kontakt med programmet? Eller kan den bara komma in utan att jag gör något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 September 2011 Rapport Dela Skrivet 21 September 2011 Inte helt säker, chansen är liten i alla fall. Jag skulle bara ha öppnat de portar jag behöver använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.