JJespeRR Skrivet 30 September 2011 Rapport Dela Skrivet 30 September 2011 (redigerat) Tjena, jag skulle behöva lite hjälp med hemsida. Just nu undrar jag hur man gör en sån där "Ping" ruta där pingen står som här: http://minecraftonline.com/ Och sen så undrar jag hur man fixar i overview så att det blir mer knappar i världskartan, t.ex spawn och day/night osv.. Här är min exempelkarta jag renderade: Karta men som ni ser så är den enda knappen som finns är "Signposts". Och sen undrar jag, eftersom jag har hemsidan på min dator som servern också är på, om hur man kan göra så att (eftersom jag har dynamiskt ip) att hemsidan uppdaterar med ip adressen så att man inte måste gå in och ändra hela tiden.. Mvh Edit: Servern har även äkta Windows xp, men jag undrar om ni tycker jag borde ha Ubuntu istället? Redigerat 30 September 2011 av JJespeRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Edit: Servern har även äkta Windows xp, men jag undrar om ni tycker jag borde ha Ubuntu istället?Har du en serverdator är Linux helt klart att föredra men att välja Ubuntu Server när det finns bättre sätt att ha en linuxserver på känns lite onödigt. Jag skulle nog rekommendera Arch Linux för att ha en server på om du känner dig bekväm med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Har du en serverdator är Linux helt klart att föredra men att välja Ubuntu Server när det finns bättre sätt att ha en linuxserver på känns lite onödigt. Jag skulle nog rekommendera Arch Linux för att ha en server på om du känner dig bekväm med det.Jag har bara testat vanliga ubuntu versionen :P Men typ "server" versionen, är den typ lika dan eller hur är den? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Ubuntu Servar har ingen GUI. Du har alltså bara en terminal. Om man inte har en jätteseriös server spelar det ingen roll vilket OS man har egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Ubuntu Servar har ingen GUI. Du har alltså bara en terminal. Om man inte har en jätteseriös server spelar det ingen roll vilket OS man har egentligen.Okej, men det är igentligen bara för overviewern jag funderat på ubuntu, eller går det att fixa på windows med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Känner inte till någon "overviewer". Menar du denna? Den ser ut att vara gjord i python och ska då funka på alla OS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Känner inte till någon "overviewer". Menar du denna? Den ser ut att vara gjord i python och ska då funka på alla OS.Japp det är den, men jag kan bara ha standar, inga settings typ om du förstår. Ska jag installera python så kommer det fungera som jag vill? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Ja python behövs för att köra den. Det finns förinstallerat i Ubuntu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Okej, skulle du kunna hjälpa lite i windows plz :) Typ laddade ner Python, men fattade inte :P Typ ska jag skriva " cd C:\Users\Albin\Documents\overviewer " och sen overviewer.exe i python? Det funkade inte.. Mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Hur fick du tag i en .exe fil? Du ska köra "overviewer.py" antar jag, genom att skriva "python overviewer.py" cmd när du är i filens mapp. Om det står att python inte hittas får du googla på "python in windows cmd" eller nåt. Linux Terminalen är så mycket bättre och välutvecklad än windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 1 Oktober 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 (redigerat) Edit: Ska jag ladda ner alla dom hära filerna till mappen med? overviewer.org contrib/ overviewer_core/ .gitignore osv..? Redigerat 1 Oktober 2011 av JJespeRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 Oktober 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2011 Det där är ju helt annorlunda än det som finns på https://github.com/overviewer/Minecraft-Overviewer Ta Download därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.