Hoppa till innehåll

!var Försiktiga Med Era Sims Spel!


wilmaa
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jag tycker en sak nu. Var försiktiga med era sim 2 och sim 3 spel.

2 av mina simsspel har krashat på grund av ett fusk, det är The sim 2 djurliv och The sim 2 arbetsliv.

Och ingen av dom funkar, jag kommer bara till kvarteret och där kommer det alltid upp,

"pogramet har krashat och kommer nu att stängas av!" :blink:

Så om du använder fusket Boolprop testingcheatsenabled, eller som på sims 3, testingcheatsenabled.

jag har även en fråga!, Vad ska jag göra, inget av dom har repor eller någonting, tycker ni att jag ska testa ett annat kvarter, eller tycker ni att jag ska avinstalera båda nu och fortsätta med det ända sims spelet som inte har krashat?

Vet ni något man kan göra?

Det skulle vara kul om jag kunnde börja spela igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket, men de flesta av få simsspelare på detta forum vet nog detta.

På de flesta fusk står det ju att spelen kan krascha då.

 

Du kan ju testa med båda? Först nytt kvarter, sedan avinstallera och sedan installera om igen. Även om det tar lång tid så får du åtminstone spela igen.

Ett tips är att ha ett grönt kvarter, alltså med grönt och inte jord eller betong för det tar jättelångtid att ladda och mitt spel brukade krascha när jag spelade i City/Downtown.

 

Ett annat tips är väl att spara innan du använder dig av fusk. Sedan att stänga av det efter att du gjort det du ska. Typ om du vill döda en sim fort så ser det ut så här: Spara, sätt på, döda simmen, stäng av.

Så gjorde jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket, men de flesta av få simsspelare på detta forum vet nog detta.

På de flesta fusk står det ju att spelen kan krascha då.

 

Du kan ju testa med båda? Först nytt kvarter, sedan avinstallera och sedan installera om igen. Även om det tar lång tid så får du åtminstone spela igen.

Ett tips är att ha ett grönt kvarter, alltså med grönt och inte jord eller betong för det tar jättelångtid att ladda och mitt spel brukade krascha när jag spelade i City/Downtown.

 

Ett annat tips är väl att spara innan du använder dig av fusk. Sedan att stänga av det efter att du gjort det du ska. Typ om du vill döda en sim fort så ser det ut så här: Spara, sätt på, döda simmen, stäng av.

Så gjorde jag :)

Har jag inte hört innan o:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nää, men om man har sådana kvarter, och mycket dekorationer i kvarteret så laddar det väldigt långsamt... detta kan också ge upphov till en kraschning.

Om man har en dator från 1998 så ja, skämt åsido.

Aldrig stött på dessa problem när jag spelade The Sims och jag fuskade jämt.

 

Testa att installera om spelet(en) så borde det nog börja funka igen.

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Om man har en dator från 1998 så ja, skämt åsido.

Aldrig stött på dessa problem när jag spelade The Sims och jag fuskade jämt.

 

Testa att installera om spelet(en) så borde det nog börja funka igen.

Min stationära Windows Vista kraschade av fusken och en gång när jag spelade i City.

Självklart händer det inte alla, men det kan hända vem som helst. Hehe, nu låter det som om jag snackar om någon livsfarlig sjukdom, lol.

Hursomhelst så är det väl olika?

 

Hur vet man vilket spel som kraschat? Är det det man använder/spelar, eller hur vet man? För det står ju bara 'Spelet har kraschat och kommer nu att stängas av.'
Ja, o du spelar sims och om det helt plötsligt stängs av och så står det så. I bästa fall stängdes det bara av för tillfället och du kan spela igen. Fast det kan ju gå sönder och krascha utan anledning, har hört att datorn kan gå sönder också.

 

Spelet kan ju inte krascha om du inte spelar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det tar så lång tid på min dator, den är så trög!

Men ska prova

 

Det borde garanterat funka!

Om du vill ha tillbaka Sims så ska du installera om dom.

Om inte.. ..Då får du klara dig utan sims.

 

Nej, det tar så lång tid på min dator, den är så trög!

Men ska prova

Det borde garanterat funka!

Om du vill ha tillbaka Sims så ska du installera om dom.

Om inte.. ..Då får du klara dig utan sims.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Ja mitt sims 2 har kraschat en gång när vi hade en jättegammal dator. Min storasyrra satt och spelade studentliv men då när hennes gubbe var med en kompis i spelet på city, då hackade den och sen startade datorn om :S.

Men sen skaffa vi en ny dator så vi installerade dom där och funkade dom igen :o.

Jag vet att jag ska va försiktig med fusken fast ibland exprimenterar jag :D.

Man vet när man ska sluta fuska, den börjar bli jätteseg när den ska till en allmän tomt, min familj när jag hade gjort den klar för att flytta in då tog det typ en halvtimme en kvart innan den kom fram. Man ska va duktig och bygga upp huset på deras lön så är spelet jätteroligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...