Hoppa till innehåll

Wow Acc Hackad.


Laserturken
 Dela

Rekommendera inlägg

Blev hackad igår, vet inte hur. Men personen bytte e-mail alltså inloggningen, och lösenord. Så därför kan jag bara få tillbaka den genom att ringa blizzard.

 

Men frågan är att om dom tar tillbaka accountet, personen bytte e-mail och lösenord. Min kompis blev hackad för ett par år sedan och han ringde fast de sa att de inte kunde göra något och la på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men frågan är att om dom tar tillbaka accountet, personen bytte e-mail och lösenord. Min kompis blev hackad för ett par år sedan och han ringde fast de sa att de inte kunde göra något och la på.

Mycket har hänt på den fronten sen ett par år tillbaka.

Sen så behöver du inte ens ringa, du skickar bara ett mail och förklarar läget.

Om du är originalägaren så bifogar du bara en bild på ditt ID kort så fixar det sig på ett par timmar.

Om du inte är originalägaren, synd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket har hänt på den fronten sen ett par år tillbaka.

Sen så behöver du inte ens ringa, du skickar bara ett mail och förklarar läget.

Om du är originalägaren så bifogar du bara en bild på ditt ID kort så fixar det sig på ett par timmar.

Om du inte är originalägaren, synd.

Men hur menar du med ID kort? Menar du det som finns i fodralet, för ja köpte det genom affären.

Men jag ska testa skicka ett mail, men kan du deras mail? För det enda jag hittar är deras telefon och forum support.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hur menar du med ID kort? Menar du det som finns i fodralet, för ja köpte det genom affären.

Men jag ska testa skicka ett mail, men kan du deras mail? För det enda jag hittar är deras telefon och forum support.

ID kort som i legitimation, ditt Pass funkar också.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du började spela för typ en vecka sen och är redan hackad? GG!

Skulle gissa på att han köpte ett konto och den förra ägaren tog tillbaka det.

 

OnT: Deras mail ska stå på deras support sida, jätte lätt att hitta. Nej jag tänker inte länka dig mailen då det är ett formulär man fyller i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ringde blizzard fick tillbaka det. Nej jag testade tbc med trial fast då var jag 8 år. Köpte hela spelet när cata kom ut och har slutat och börjat ett antal gånger.

 

Men nu har jag fått min acc tillbaka så tråden kan låsas :)

 

Skulle gissa på att han köpte ett konto och den förra ägaren tog tillbaka det.

 

OnT: Deras mail ska stå på deras support sida, jätte lätt att hitta. Nej jag tänker inte länka dig mailen då det är ett formulär man fyller i.

Men som vanligt... Personen bytte e-mail, och i forumulären behöver man skriva in sitt e-mail. Formulären är bara till för om sitt password har blivit ändrat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men som vanligt... Personen bytte e-mail, och i forumulären behöver man skriva in sitt e-mail. Formulären är bara till för om sitt password har blivit ändrat.

Tror du Blizzard har ett system från stenåldern eller? De skulle ta dem två sekunder att se vad för emails som ett konto har haft. Bra att du fick det tillbaka iallfall.

 

Nu kan du köpa dig en authenicator så det inte händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror du Blizzard har ett system från stenåldern eller? De skulle ta dem två sekunder att se vad för emails som ett konto har haft. Bra att du fick det tillbaka iallfall.

 

Nu kan du köpa dig en authenicator så det inte händer igen.

Hur menar du nu?

 

Jag menade dessa: https://eu.battle.net/account/support/login-support.html

Och de går inte att ta tillbaka ett acc med ändrad e-mail.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det gör det verkligen.

Skaffa dig en authenicator och var tyst. Du har ju inte en aning om vad du pratar om.

"Battle.net Account (Email Address)*: "

 

Hur ska jag skriva in mitt e-mail address när han ändrade e-mailet på accountet? Testade skriva in det men det funkade inte för att han ändrat det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Battle.net Account (Email Address)*: "

 

Hur ska jag skriva in mitt e-mail address när han ändrade e-mailet på accountet? Testade skriva in det men det funkade inte för att han ändrat det?

Då skickar man in ett formulär och förklara vad som har hänt och vilken mail man använde senast. Kom inte och säg att det inte går att få tillbaka sitt konto om någon har bytt email på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...