Hoppa till innehåll

Datorpaket


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag använde dd för att kopiera skit från ram till ram en gång per kärna vilket gjorde att min totala CPU användning låg konstant på 100%. Vet inte om det är korrekt sätt att benchmarka temperaturen, den låg ju i alla fall på 100%. Man kan också programmera en loop som aldrig slutar för att uppnå 100% cpu användning.

Ah, du vet ingen annan bra benchmark? Googlade lite och hittade 3dmark, vet du om det fungerar bra? Fanns någon gratisverson såg jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att du bör köpa eftermarknadskylare trots att du inte ska överklocka, även om kylaren har samma kylkapacitet, Då jag menar att standardkylaren låter något förjävligt.

Själva ljudnivån stör jag mig inte så mycket på, men ska nog köpa annan när jag ska klocka. Hur mycket brukar man ungefär kunna klocka utan att höja Vcore eller vad det nu heter?

 

Kan ni tipsa om någon kylare som är bra, inte allt för stor och rätt lätt att montera? Skulle också vilja ha tips på billig och bra kylpasta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själva ljudnivån stör jag mig inte så mycket på, men ska nog köpa annan när jag ska klocka. Hur mycket brukar man ungefär kunna klocka utan att höja Vcore eller vad det nu heter?

 

Kan ni tipsa om någon kylare som är bra, inte allt för stor och rätt lätt att montera? Skulle också vilja ha tips på billig och bra kylpasta.

Angående klockningen har jag ingen anning, aldrig överklockat, men har hört att man kommer några 100mhz utan att höja vcore.

 

Angående val av kylare: Ta Artic Cooling Freezer pro som jag nämnde tidigare, Tyst, relativt liten, likvärdig kylförmåga som Hyper 212+

 

Man brukar välja 212+ pga klockning, och Freezer har likvärdig kylförmåga + ung 130kr billigare så kör på Freezer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, men var det inte den som folk sa kunde vara lite svår att montera?

 

Har förresten rätt höga minnen som sitter tätt intill den nuvarande CPU-fläkten, tror du att den passar?

Det är väl 212+ som var lite svår att montera?

 

Freezer är inte speciellt stor, så det bör gå.

 

Visserligen ser varje moderkort olikt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter mycket googlande och mail till Gigabyte så har jag kommit fram till att jag endast kan få upp den till ca 3,8GHz.

 

Aja, blir ändå att köpa ny kylare och klocka. Vågar inte klocka med nuvarande kylare då den kommer upp i 75 grader efter 30 min i Prime95.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...