Laserturken Skrivet 6 November 2011 Rapport Dela Skrivet 6 November 2011 (redigerat) Ska skriva 2-3 sidor om varje fråga och vi har cirka 3 frågor. Men nu har jag fastnat på fråga 2 och förstår inte riktigt frågan. Vårt gemensamma hem - Vad är det som är så speciellt och unikt i vår stad Göteborg? - Var är det som är så speciellt och unikt i Västsverige? - Vilken roll har miljön spelat roll för hur vår stad och region ser ut och fungerar? Sen kan man skriva lite extra. Nu förstår jag inte riktigt frågan och jag ber inte om att ni ska skriva ner allting så jag kan kopiera det. Lite tips skulle hjälpa och vad jag kan skriva om. Redigerat 6 November 2011 av Laserturken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 November 2011 Rapport Dela Skrivet 9 November 2011 Ska skriva 2-3 sidor om varje fråga och vi har cirka 3 frågor. Men nu har jag fastnat på fråga 2 och förstår inte riktigt frågan. Vårt gemensamma hem - Vad är det som är så speciellt och unikt i vår stad Göteborg? - Var är det som är så speciellt och unikt i Västsverige? - Vilken roll har miljön spelat roll för hur vår stad och region ser ut och fungerar?Sen kan man skriva lite extra. Nu förstår jag inte riktigt frågan och jag ber inte om att ni ska skriva ner allting så jag kan kopiera det. Lite tips skulle hjälpa och vad jag kan skriva om.Med fråga två antar jag att de menar typ "Hur skiljer sig västra sverige från resten av sverige?" Typ, ser miljön annorlunda ut? är folk annorlunda? vad finns det för historia, industri etc... Det är ju exakt samma som för fråga ett fast ett större geografiskt område? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 12 November 2011 Rapport Dela Skrivet 12 November 2011 Är det här alltså en svenskauppgift, och inte samhällskunskap? Jag tänkte i synnerhet på sista frågan, det låter nästan som att ni borde ha fått ut någon form av läromedel som tar upp dessa saker. Eller är det tänkt att ni ska söka fakta helt själva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.