Rhino Skrivet 7 November 2011 Rapport Dela Skrivet 7 November 2011 häjhäj. Orkar någon på det här fantastiska forumet plocka ihop en dator till mig på antingen Inet eller Komplett eller liknande för 3000-5000kr. Den är mer tänkt för ''lek'' dator. Jag har ingen koll hur man plockar ihop en dator på Inet, glömmer alltid någonting :o /Rhino Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 November 2011 Rapport Dela Skrivet 7 November 2011 Jag rekommenderar isåfall Raspberry Pi som är en fullt användbar dator för bara $35. Den är stark nog att visa 1080p videos och spela Quake 3: Annars har säkert du eller någon kompis en gammal dator stående som du kan leka med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 7 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2011 Jag rekommenderar isåfall Raspberry Pi som är en fullt användbar dator för bara $35. Den är stark nog att visa 1080p videos och spela Quake 3: Annars har säkert du eller någon kompis en gammal dator stående som du kan leka med.Motsvarar inte det typ 200 kronor!? åh du WASD, har jag glömt någonting i den här? DATOR Är den bra eller? :o är så okunnig när de kommer till delar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 November 2011 Rapport Dela Skrivet 7 November 2011 (redigerat) Ja det är 232kr just nu, plus frakt antagligen. Den ska börja säljas i december. Du har glömt nätagg också har du med ett ljudkort som inte behövs. Extra kylare köper man om man överklockar, annars får man det med processorn. Vad ska du ha datorn till egentligen? Att bara säga "lek" ger oss ingen bra grund att basera valet av delar på. Enligt min uppskattning så är hållbarhet/pris idag som bäst vid 8k. Vi låtsas att man köper en dator för 8k som räcker i 5 år. Om du köper en för 6k kanske den bara räcker i 3 år. Det blir 1600kr istället för 2000kr per år av att ha lagt ut 2k extra. Denna siffran är förstås personlig och blir dyrare ifall man vill kunna spela alla nya spela på högsta inställningar. Redigerat 7 November 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 7 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 7 November 2011 Ja det är 232kr just nu, plus frakt antagligen. Den ska börja säljas i december. Du har glömt nätagg också har du med ett ljudkort som inte behövs. Extra kylare köper man om man överklockar, annars får man det med processorn. Vad ska du ha datorn till egentligen? Att bara säga "lek" ger oss ingen bra grund att basera valet av delar på. Enligt min uppskattning så är hållbarhet/pris idag som bäst vid 8k. Vi låtsas att man köper en dator för 8k som räcker i 5 år. Om du köper en för 6k kanske den bara räcker i 3 år. Det blir 1600kr istället för 2000kr per år av att ha lagt ut 2k extra. Denna siffran är förstås personlig och blir dyrare ifall man vill kunna spela alla nya spela på högsta inställningar.Hmm. Det jag syftade på med lek var egentligen inte lek. Allt över 3 tusen är bättre än min nutida dator. Så den blir antagligen mer spel än lek. - Alltså speldator. Men jag kräver inte att BF3 ska flyta på högsta.. Så mycket pengar har jag inte i nuläget.. :/ Och min pappa/mamma lär ju knappast lägga ut. Men antingen sparar ja.. Eller köper en små risig data nu.. Hm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 November 2011 Rapport Dela Skrivet 7 November 2011 Vad har du för specs nu? Om du märker att den blir segare med tiden så brukar en omformatering av windows göra den som ny. Eller så installerar du linux som är ännu snabbare och inte blir segt med tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 8 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 November 2011 Vet faktiskt inte mycket om min dator.. ;/ Funderar ständigt på att skaffa Linux. Men.. Då kan ja inte lira alla games som på 7/vista/xp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 November 2011 Rapport Dela Skrivet 8 November 2011 Tyvärr bygger många spel på DirectX som inte stödjer linux. En lösning är att dualboota som jag gör nu. Jag startar helt enkelt om dator när jag ska spela ett spel som inte stödjer linux. Vissa ogillar det men jag bara går ifrån datorn medans jag väntar på omstart också spelar jag en timma kanske. Min XP installation som jag spelar ifrån är dessutom 1 år gammal och full med skit som segar ner uppstarten. Ifall jag skulle gjort om det idag skulle jag installera w7 och endast spel på det. Inte ens antivirusprogram. Bara windows uppdateringar och kanske webbläsare för att bromsa att windows blir segare med tiden. Då kan jag som idag göra vanligt datoranvändande på Linux och när jag känner för att spela spel så bara startar jag om datorn snabbt till windows. Och när jag är klar startar jag om ännu snabbare tillbaks till Linux. Om man inte kan gå ifrån datorn en minut för det har man problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 8 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 November 2011 Allt man hört från dig Angående Linux låter positivt så kanske ska ta mig en titt. Du länkade ju en länk förut via PM. Ska nog ta en titt o checka runt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.