Nixous Skrivet 21 November 2011 Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 Finns det några GRATIS spel program där man kan göra egna spel. Funkar RPG på windows 7, berätta också vilken sida man ska ladda ner den på. Tacksam för svar! :D :) <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 November 2011 Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 Lär dig programmering om du vill göra bra spel. Annars kan du prova GameMaker som jag gjorde i din ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 21 November 2011 Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 Som WASD sa. Lär dig programmera i något språk. T.ex. C, C++, C#, Java Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nixous Skrivet 21 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 vadå programering, vad är det? (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 21 November 2011 Rapport Dela Skrivet 21 November 2011 (redigerat) Det är när man skapar program och spel till datorer med ett programmeringsspråk. Ungefär såhär kan det se ut, jag förstår allt som står här: http://docs.oracle.com/javase/tutorial/uis...DialogDemo.java Det är sån kod som bygger upp allt du ser på skärmen just nu. Jag har till exempel gjort detta spelet, det skrev jag 3500 rader kod för. Redigerat 21 November 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nixous Skrivet 27 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 Det är när man skapar program och spel till datorer med ett programmeringsspråk. Ungefär såhär kan det se ut, jag förstår allt som står här: http://docs.oracle.com/javase/tutorial/uis...DialogDemo.javaDet är sån kod som bygger upp allt du ser på skärmen just nu. Jag har till exempel gjort detta spelet, det skrev jag 3500 rader kod för.Var skriver man en sån kod? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 27 November 2011 Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 Var skriver man en sån kod?Öppna notepad, och skriv. "do_awesome_3d_game;". Just det språk som WASD har skapat spelet i, kallas java. Jag rekommenderar dock att du börjar med Game maker innan du går över till java/c++. GM lärde mig allting jag idag vet om if-satser, switchar, variabler osv. http://www.yoyogames.com/make Där laddar du ner GM. Om du behöver hjälp med något, är det bara att säga till. Däremot, ifall du vägrar att följa mitt råd, är jag säker på att WASD är villig att hjälpa dig. Dock, ska du veta. Att programmering är inte lätt och tar en jävla massa tid. Tycker du inte det är kul från första början, kommer det bli ett rent helvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nixous Skrivet 27 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 Jag har gamemaker fast när jag har gjort som det står till höger "din första bana" står det eller nåt men i alla fall jag skulle testa min bana som jag hade gjort och det kommer inte upp någonting. Jag kan inte testa mina banor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 27 November 2011 Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 Jag har gamemaker fast när jag har gjort som det står till höger "din första bana" står det eller nåt men i alla fall jag skulle testa min bana som jag hade gjort och det kommer inte upp någonting. Jag kan inte testa mina banor.Förjävligt. Du kan ju inte förvänta dig att få hjälp när du inte ger oss någon kod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.