Zeldasplut Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Hej! Jag söker efter diamant men hittar inget! Jag har sökt i halva minecraft men det är helt omöjligt! Jag kollade på någon sorts video på youtube där dom sa att det skulle finnas vid vatten men hittar inget! Hjälp! Tacksam för svar. :o Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Ladda ner Xray, en mod till minecraft och installera modden, sedan så kan du trycka x och se värdefulla material som t.ex redstone, diamond och mer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bart1 Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 (redigerat) Eller annars så är det bara att gräva, Diamanter finn vid Y 17 och neråt (tryck F3 för att se vilken höjd du är på) Diamanter sägs finnas nära lava...Inte vatten. Lycka till! :) Redigerat 28 November 2011 av Bart1 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Diamonds finns mellan lager 9 och 16. Gräv nätverk av tunnlar med två block emellan varje tunnel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
skatan222 Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Diamonds finns mellan lager 9 och 16. Gräv nätverk av tunnlar med två block emellan varje tunnel.Diamant finns från lager 2 - 16.... -.-' Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Diamant finns från lager 2 - 16.... -.-'Mycket möjligt. Och du behöver inte -.-':a mig, jag har för fan spelat MC 10 ggr längre än du. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Du kan ju ladda ner en texture pack som gör så att du ser igenom stone, dirt, gravel, sand etc. Då blir det väldigt lätt att se diamanter. Annars kan du ju leta några layers över bedrock. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TegelStenen Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 gräv 5block ovanför bedrock, hittar skitmycke där Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Diamant finns från lager 2 - 16.... -.-'Tvivlar på det då dirt brukar finnas 4 första lagren. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Tvivlar på det då dirt brukar finnas 4 första lagren.Men räknar lager nerifrån och upp. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
skatan222 Skrivet 29 November 2011 Rapport Dela Skrivet 29 November 2011 Mycket möjligt. Och du behöver inte -.-':a mig, jag har för fan spelat MC 10 ggr längre än du. Skulle inte tro att du har spelat 10ggr längre än mig, isf skulle du börjat innan indev -.-' Tvivlar på det då dirt brukar finnas 4 första lagren.Diamanter finns på vissa ställen där det är omöjligt att få tag i dem utan fusk, under bedrocken så.... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 November 2011 Rapport Dela Skrivet 29 November 2011 Skulle inte tro att du har spelat 10ggr längre än mig, isf skulle du börjat innan indev -.-'Diamanter finns på vissa ställen där det är omöjligt att få tag i dem utan fusk, under bedrocken så....Började spela innan alpha i all fall om det är av intresse, så det blir väl kanske 8-9ggr längre eller nått. Jag har inte fördjupat mig så jävla mycket i det utan höftade bara lite. Öhm det finns inget under bedrock? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg