Hoppa till innehåll

Har Börjat Spela In Lite

Poesi

Rekommendera inlägg

• Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

wat

Alltså, jag tar gärna kritik, men den får gärna vara vettig. Du verkar inte ha någon aning om vad du snackar om. :wacko:

Vettig? JA klart den är vettig, och jag vet precis vad jag pratar om. Jag är inte jätteteknisk, och i första hand verkade du vilja ha tips om ljudet, därför skrev jag att ljudkvaliteten är okej, jag tyckte inte att det var något fel? Och jag tyckte låten var fin och att pianoackompanjemanget var bra.

Vad var det som var så fel i min text?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är duktig och har potential men det är ingen wowkänsla i det. Blir liksom inte lamslagen à la "helvete vilken jävla röst" men klart bättre än cirka 90% av Sveriges övriga brölande tonårsgossar, inklusive undertecknad som är lika tondöv som en tegelsten. Men en kan ju inte påstå att du är dålig! Kör på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vettig? JA klart den är vettig, och jag vet precis vad jag pratar om. Jag är inte jätteteknisk, och i första hand verkade du vilja ha tips om ljudet, därför skrev jag att ljudkvaliteten är okej, jag tyckte inte att det var något fel? Och jag tyckte låten var fin och att pianoackompanjemanget var bra.

Vad var det som var så fel i min text?

Ljudkvaliteten är inte okej. Pianoackompanjemanget är pinsamt dåligt. Du påstår saker om tonerna som inte stämmer.

@Ludde: En tackar och bockar för de fina orden. Köra på är just vad jag tänker göra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ljudkvaliteten är inte okej. Pianoackompanjemanget är pinsamt dåligt. Du påstår saker om tonerna som inte stämmer.

Vad kan man förvänta sig? Jag stör mig inte jättemycket, stör mig endast när cymbaler låter som skramlandet av legolådor, och det var ju endast piano.

Var inte alls pinsamt dåligt, jag tycker det var bra för någon som dig att hitta på. Har iförsig bara hört låten 2 gånger, men förstår inte varför du lägger upp en låt som du själv inte är nöjd med. Det var fint.

Fetstil: Vadå saker om tonerna? Att du sjunger falskt? Ja, för det gör du. Hör du inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det hör jag inte, och det tror jag inte att jag gör.

Varför tror du inte att du inte gör det jus, förresten? Du kanske inte är så musikalisk som du tror. Tycker faktiskt det är konstigt/synd. Visst kan man sjunga falskt ibland utan att tänka på det/ när man inte koncentrerar sig, händer mig väldigt ofta. Men att du inte kan lyssna efteråt och höra, när du samtidigt har sjungit bra i en annan video och verkar vara väldigt begåvad på det sätt du framträder...

Väldigt synd.

Jag hör inte att du sjunger falskt.
Asså, det är ju inte pinsamt dåligt som typ: http://www.youtube.com/watch?v=zUQZsIJPDrw

Men det är inte helt rent. Kan ju vara ganska svårt, men jag hör att det är slarvigt. Finns inte så mycket att argumentera för om ni inte kan höra det och jag gett exempel. Det enda jag kan säga är att: Det finns fler som inte är musikaliska än vad de finns som är det.

Vi sjunger förjävligt ibland i kören, men folk tycks gilla det ändå, förutom vi själva...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...