WASD Skrivet 7 December 2011 Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 Tror att det även ska finnas en ubuntu server, och den kan du köra utan grafikkort eftersom det kommer inte vara något visuellt på OS'et, utan bara en terminal.Har provat det. Det är egentligen bara ubuntu utan grafik så en vanlig användare skulle inte alls känna igen sig. Ubuntu är inte utvecklat som server OS så det finns bättre alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 7 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 Alltså dels så har jag prövat installerat Ubuntu, men hade inget grafikkkort så det fungerade inte ens att starta, och sen så kan jag inte ubuntu, alltså kan väl grunderna osv xd men typ svårt o bara köra med terminalen? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 December 2011 Rapport Dela Skrivet 7 December 2011 Jag tycker inte alls det i alla fall, men jag är ju van vid det. Om man följer guider och lägger lite tid på det går det säkert bra. Arch Linux har exempelvis en mycket bra wiki som jag ofta använt. Många saker är inte mer än en rad kod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 8 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 8 December 2011 Såg att det finns ett plugin till minecraft Minequary, som skickar information, men hur gör man ett script php som tar emot ping? Som denna sida: http://minecrafthell.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 10 December 2011 Rapport Dela Skrivet 10 December 2011 Tror att det även ska finnas en ubuntu server, och den kan du köra utan grafikkort eftersom det kommer inte vara något visuellt på OS'et, utan bara en terminal.http://www.ubuntu.com/download/server/download , ett tips är att du installerar SSH så du kan hantera den utan behöva I/O enheter till den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 12 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Skulle nån kunna göra ett typ php script åt mig som tar emot spelarlista (hur många som är online) och ping. Skickar Fm :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.