RickTroll Skrivet 5 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 December 2011 det är den jag menar, minns inte och ides it kolla. har ju funkat hittills iaf, kan ju komma in via hamachi men inte vie externa ip:n, ska kolla om den är ändrad senare, finns det något annat problem som någon vet? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 December 2011 Rapport Dela Skrivet 5 December 2011 Har dykt upp mer än en tråd i Dator-forumet nyss om folk som portforwardat helt korrekt enligt routerns gränssnitt men ändå inte funkar. Du kan säkerhetskolla din IP på http://minip.se/ och se till att du portforwardar till rätt lokal IP. Samma intern som extern port ifall din router stödjer det. Vad har du för router? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 5 December 2011 Rapport Dela Skrivet 5 December 2011 T.ex min router har jag portforwarda 110% rätt men fungerar ändå inte! T.s vet du hur du port forwardar? Och varför köra Hamachi? Om den nu är public... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 December 2011 Rapport Dela Skrivet 5 December 2011 Och varför köra Hamachi? Om den nu är public...Jag kom på att om man kör på begränsade nätverk som i skolan så är det ett fungerande alternativ. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RickTroll Skrivet 5 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 December 2011 (redigerat) Den har funkat fint utan hamachi hittills, den är ju uppe via hamachi fortfarande fast utan funkar inte. har inte tillgång till datorn nu dock, ska kolla senare. sjysst med alla svar ändå. Tack Jag har full koll på hur man portforwardar för övrigt Har portforwardat den interna statiska ip:n med port 25565 och sedan bara enkelt anslutit via den externa ip:n. Kör hamachi därför vi körde via hamachi helt förr + att en av mina kompisar snart ska få en dator och vägrar köpa minecraft, och då kan man ju ansluta utan, man kör bara med en "crackad" klient. Är det ngt mer man borde göra? Redigerat 5 December 2011 av RickTroll Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg