PussyCat Skrivet 10 December 2011 Rapport Dela Skrivet 10 December 2011 Tjenare hörni! Har en liten halvskamsen sak att bekänna, kan inte nationalsången! Samt att jag tycker atmosfären blir något speciellt när många personer tonar upp i vår sång! Har letat på YouTube och hittat: Den bästa "lugna" versionen av Du Gamla, Du Fria. Samt det som jag mer är ute efter. Så om ni har något klipp eller spotify länk med liknande sång som sista YouTubeklippet, dela det här. Skulle vara tacksamt! / PC Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 12 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Något i den stilen hade jag tänkt mig. (F.ö från staden där jag bor i!) [: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillskiten2 Skrivet 13 December 2011 Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 (redigerat) kanske denna? http://open.spotify.com/track/5bO7y9zWAkQQQA6aGOKSUL Redigerat 13 December 2011 av Lillskiten2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 December 2011 Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 Orginalverserna av Richard Dybeck kan ju vara värt kunna eller åtminstone känna igen. De är ju inte speciellt nationalistiska utan handlar mer om Nordens natur, och naturen är något man gott kan sjunga lovsånger om. Men Louise Ahléns tillägg från 1910 kan man gott skita i och jag ser det inte som något positivt att kunna den nationalistiska religionssmörjan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.