Zendre Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 (redigerat) Tja jag har just nu en HP stationär pc och tänkte byta chassi så man får en mer "gamingkänsla" och kanske ett bättre luftflöde..Men jag har ett par frågor.. 1.Går det att få bort den dära motherboard panelen på baksidan av datorn eftersom man trycker in den i chassit?. 2.Går det ens att byta alla delar från http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...rodTypeId=12454 (Hp:n alltså) till typ http://www.inet.se/produkt/6900291/antec-d...eet-df-10-svart ?. 3.Måste man installera om nåt eller startas datorn som om den var kvar i det gamla chassit?. 4.måste man ta bort CPU:en,RAM-minnerna eller något från brädan när man flyttar den? Redigerat 16 December 2011 av Thegamero Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 (redigerat) 1. Moderkortet ska du ta loss ur chassit och sätta i det nya chassit. 2. Ja, mATX --> ATX/mATX. 3. Nej. 4. Ja, allt. Visst är det möjligt att flytta hela moderkortet och allt som sitter på det, men då är det nästan 50% risk att du skadar datorn. Det är bättre att montera isär allting. Redigerat 16 December 2011 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 16 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 Tackar! fick reda på det jag ville veta. 1) Bara det att nu var det så att jag menade panelen på baksidan av chassit/datorn och inte moderkortet...fast det är väl detsama (ta ut ur chassit och sätta dit i det nya right?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 Jag hade 3 halvtrasiga datorer som var 5-10 år gamla som jag tog de bästa fungerande delarna ifrån och satte ihop. Moderkortet från den ena passade bra i chassit på den andra såsom din bild visar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 16 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 (redigerat) Jo men jag undrdrade om det gick att ta bort motherboard rear panelen ! (Inte min dator eller mitt chassi ...bara några random googlebilder.) Redigerat 16 December 2011 av Thegamero Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 (redigerat) Ja den delen fick jag flytta över till det nya chassit, passade perfekt. Är en standardstorlek då alltså. Om datorerna har stor åldersskillnad kan standarderna hunnit ändras men tror inte det. Redigerat 16 December 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 16 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 jahadu.. Beställer hem chassit om en vecka när jag kommer hem från spanien så får vi se hur det går =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 16 December 2011 Rapport Dela Skrivet 16 December 2011 (redigerat) har hafft samma fråga. skulle snart posta den men behöver inte det nu :) tack Redigerat 16 December 2011 av burnedBanana Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 28 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 (redigerat) Har nu plockat ihop några grejer som jag tror jag behöver ser ni något jag har missat eller har en bättre produkt i samma prisklass hör av er i tråden. länk till kundvagn:http://www.inet.se/kundvagn/visa/1298821/2011-12-28 (edit):Notera att jag har ett mATX moderkort och just nu ett omodulärt nättag med korta sladdar som sitter på övre delen av chassit. Redigerat 28 December 2011 av Thegamero Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 December 2011 Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 Du behöver köpa ett ESD-armband om du inte har ett. http://www.inet.se/produkt/6901005/esd-arm...tering-av-dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zendre Skrivet 28 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 Köpte en i kjell & company för inte så länge sedan men tack ändå Draghon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.