WishCookie Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Hej allihopa, jag har nu installerat Ubuntu Linux på datorn av olika anledningar. Just nu är det så att jag verkligen undrar vart jag hittar diskhantering eller så kallad ''min dator'' eller ''den här datorn'' Sen undrar jag, hur får jag menyn att vara under istället för över skrivbordet? Tacksam för svar :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Places > *Din hårddisk* Du får högerklicka på baren och ta "Add item" (tror det står så). Där ska det finns något i stil med "menu". Är inte inloggad på ubuntu och har inte laptopen igång så kan inte kolla exakt vad det står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Det var länge sen jag använde ubuntu så jag har inte så bra koll på hur det är upplagt längre. Jag vet inte ens om det finns en Places-mapp längre. Men om du trycker på mapp-ikonen högst upp till vänster så får du upp en filbläddrare. Till vänster i den har du något som liknar "Den här datorn". Om du sätter i USB-enheter eller skivor syns de där till exempel. Unity panelen som den kallas har jag aldrig använt så jag vet inte hur man lägger den i bakgrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptio Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Hej allihopa, jag har nu installerat Ubuntu Linux på datorn av olika anledningar. Just nu är det så att jag verkligen undrar vart jag hittar diskhantering eller så kallad ''min dator'' eller ''den här datorn'' Sen undrar jag, hur får jag menyn att vara under istället för över skrivbordet? Tacksam för svar :)Hur menar du med under? Att den kommer fram när du håller musen vid den ytan? Vet inte hur det är i 11.10 men pröva högerklicka på unitymenyn och se om du hittar några inställningar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 18 December 2011 Rapport Dela Skrivet 18 December 2011 Om man inte gillar unity menyn, varför inte bara köra classic eller vad de heter som skrivbord? Så man kör det gamla skrivbords gränsnittet! Sedan prova högerklicka på baren högst upp och se om du kan byta den där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.