cubone Skrivet 25 December 2011 Rapport Dela Skrivet 25 December 2011 (redigerat) Hej, jag har en tv-skärm som datorsäkrm. Detta betyder att ljudet streamas via TV:n och om jag kopplar in ett headset eller högtalre i datorn så reagerar den inte på det utan den bara fårtsätter att streama ljudet via TV:n... Detta blir väldigt störande när man cattar på skype eller kollar på film när mamma sover.... Snälla hjälp mig om ni vet vad jag ska göra, vill gärna kunna lyssna på musik eller kolla på film när dom andra sover... Mvh cubone P.S. min tv är rätt så dålig så det går inte att koppla in ett headset eller högtalare i den... :S Redigerat 25 December 2011 av cubone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antz Skrivet 25 December 2011 Rapport Dela Skrivet 25 December 2011 Hej, jag har en tv-skärm som datorsäkrm. Detta betyder att ljudet streamas via TV:n och om jag kopplar in ett headset eller högtalre i datorn så reagerar den inte på det utan den bara fårtsätter att streama ljudet via TV:n...Detta blir väldigt störande när man cattar på skype eller kollar på film när mamma sover....Snälla hjälp mig om ni vet vad jag ska göra, vill gärna kunna lyssna på musik eller kolla på film när dom andra sover...Mvh cubone P.S. min tv är rätt så dålig så det går inte att koppla in ett headset eller högtalare i den... :SDet finns inte någon inställning på datorn där du kan välja ljudutgång? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 25 December 2011 Rapport Dela Skrivet 25 December 2011 Beror väl på vad du har för kabel? Har du HDMI så transporteras ljudet till skärmen men har du DVI så gör det inte det. Så byt kabel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cubone Skrivet 25 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2011 jo, jag hade kollat det men hittade inte, men jag löste det nu men tack ändå :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 December 2011 Rapport Dela Skrivet 25 December 2011 Antar att du kör HDMI då. Att byta kabel är omständligt för något sånt här. Kolla runt bland ljudinställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 25 December 2011 Rapport Dela Skrivet 25 December 2011 Skriv in "ljud" i sökrutan när du trycker på Start. Då kommer det här fönstret starta. Se till så att det är högtalare som är Standardenhet och inte den andra (I mitt fall BENQ E2400, datorskärmen som jag har anslutit datorn till med HDMI). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cubone Skrivet 25 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2011 Jo jag fixade så att jag kunde koppla in högtalare och headset men...., nu får jag inte in tv igen... :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.