JJespeRR Skrivet 27 December 2011 Rapport Dela Skrivet 27 December 2011 Jag tjatar inte om min dator! Utan nu är det min älskling som ska ha en dator för 5 till 6 tusen kronor, Montering och windows 7 :wub: Inet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 December 2011 Rapport Dela Skrivet 27 December 2011 Med montering och windows blir det bara 4k kvar till datorn. Vad ska den användas till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 27 December 2011 Rapport Dela Skrivet 27 December 2011 troligen facebook och någon blogg elr liknande ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 27 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2011 Cs och Cod, går även utan windows :wub: Vad tycks? Dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 December 2011 Rapport Dela Skrivet 27 December 2011 (redigerat) SSD är fel val för den prisklassen, dumt att de andra hårddiskarna är så dyra... Hörde att de skulle bli billigare i februari tror jag så vänta med att köpa. Kolla upp benchmarks för grafikkort i samma prisklass, jag föredrar nvidia. Kolla även upp benchmarks för intel processorer i samma prisklass. Finns ett bättre moderkort som är 40kr dyrare för samma processor. Bara så du vet är dator inte alls framtidssäker och det är mer värt att köpa en för 8k som håller mer än dubbelt så länge. Slöseri med pengar alltså. Det är också bra att be någon som kan bygga ihop den gratis. Redigerat 27 December 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 27 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2011 (redigerat) SSD är fel val för den prisklassen, dumt att de andra hårddiskarna är så dyra... Hörde att de skulle bli billigare i februari tror jag så vänta med att köpa. Kolla upp benchmarks för grafikkort i samma prisklass, jag föredrar nvidia. Kolla även upp benchmarks för intel processorer i samma prisklass. Finns ett bättre moderkort som är 40kr dyrare för samma processor. Bara så du vet är dator inte alls framtidssäker och det är mer värt att köpa en för 8k som håller mer än dubbelt så länge. Slöseri med pengar alltså. Det är också bra att be någon som kan bygga ihop den gratis.Eftersom vi inte har gått ut grundskolan än, så har vi inte så mycket pengar.. Och sen ska vi köpa moped osv.. Och ssdn är ju billigare än den billigaste vanliga hårddisken. Amd gäller väl vid budget? Men duger den datorn jag plockade ihop? :wub: Redigerat 27 December 2011 av JJespeRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 28 December 2011 Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 Hitta en HDD på annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 28 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 Hitta en HDD på annat sätt.Hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 28 December 2011 Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 Hur?Fråga någon kompis eller anhörig, eller bara ta en från en gammal dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 28 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 Fråga någon kompis eller anhörig, eller bara ta en från en gammal dator.Men då måste vi ha special moderkort som stödjer IDE? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 28 December 2011 Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 (redigerat) Det där kan jag inte, det får du fråga någon annan om. ^^ Råder dig bara att skaffa HDD på annat sätt då priset ligger väldigt högt just nu. Redigerat 28 December 2011 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 28 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2011 Det där kan jag inte, det får du fråga någon annan om. ^^ Råder dig bara att skaffa HDD på annat sätt då priset ligger väldigt högt just nu.Varför inte köpa en SSD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.