💬
Logga in
Fuska.se

Borstar Ni Tändernas Insida?

29 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Knepig fråga men jag såg en reklam där de sa att få borstar tänderna allt för kort på insidan. Nu är det ju reklam, men när jag tänker efter kan det nog stämma. För jag borstar inte tändernas insida. Men jag kanske borde börja göra det. Har aldrig fått något klagomål från tandläkaren om det i.a.f. Har aldrig tänkt på det...

Borstar ni tändernas insida?

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare

Nej, fast jag gör det om jag kommer att tänka på det.

Nivå 5 · Fuskare

Ja, det gör jag.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Alltid.

Nivå 16 · Legendfuskare

Både bakom och inuti.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Inuti tänderna låter lite knepigt, men jag brukar borsta alla ytor av tänderna som jag kommer åt.

Nivå 5 · Fuskare

Självklart.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Inuti tänderna låter lite knepigt, men jag brukar borsta alla ytor av tänderna som jag kommer åt.

Nivå 7 · Fuskare

Jawohl.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ja, när jag väl borstar gör jag det.

26 Jan 2012
Nivå 12 · Mästerfuskare

Alltid alla sidor. Dock är det ju svårt att komma åt överallt. :/

Nivå 8 · Veteranfuskare

Yes.

Nivå 6 · Fuskare

Alla rutor (så sa mormor när jag var liten) men det är svårt att borsta längst ut med tandställning D:

Nivå 6 · Fuskare

Mina tänder är fett OP. Har aldrig haft ett hål och det enda som verkar kunna hända mina tänder är att dom blir liiite gula. En gång hände det att jag inte borstat tänderna på 5 dagar xD Om jag äter nå godis eller nåt och man känner det lite på tänderna som man brukar göra, så brukar det bara ta en halvtimme typ tills det försvinner. Väldigt renande saliv eller något? xD

Anledningen till att jag borstar tänderna är nog för utifall andedräkten skulle vara dålig :D

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Självklart!

Men mina tänder faller i sönder snart :( , jag äter sällan godis men när jag gör så köper jag oftast 2 - 4 kg lösgodis. (jag äter upp allt under 1 - 2 dagar)

Enda dåliga grejen med att äta så här är (förutom tänderna) att vissa sido-effekter kan förekomma T ex. Kräkning, men efter 30 min äcklig eftersmak så fortsätter man snabbt där man sluta!

Nivå 7 · Fuskare
Ja jag borstar insidan, kan lika gärna skita i att borsta tänderna om ändå inte borstar "baksidorna".
Nivå 1 · Novis

Har gjort det de senaste 4-5 åren. Men gjorde aldrig det när jag var liten. Det var inte heller någon som berättade om det för mig :|

Nivå 6 · Fuskare

Borstar överallt

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Mina tänder är fett OP. Har aldrig haft ett hål och det enda som verkar kunna hända mina tänder är att dom blir liiite gula. En gång hände det att jag inte borstat tänderna på 5 dagar xD Om jag äter nå godis eller nåt och man känner det lite på tänderna som man brukar göra, så brukar det bara ta en halvtimme typ tills det försvinner. Väldigt renande saliv eller något? xD

Anledningen till att jag borstar tänderna är nog för utifall andedräkten skulle vara dålig :D

Precis samma för mig.

Känt tandvärk någon gång, men efter jag borstade tänderna så försvann det. :lol:

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Ja, när jag väl borstar gör jag det.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in