Hoppa till innehåll

Byta Chassi På En Hp


evokia
 Dela

Rekommendera inlägg

hej, jag har i nuläget denna märkesdator ifrån hp:

 

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...rodTypeId=12454

 

jag hade tänkt att bytta chassi på den samt sätta i en ny gpu och har en del frågor, jag hade tänkt mig att köpa dessa delar, http://www.inet.se/kundvagn/visa/1486282/2012-02-13

jag ska flytta över alla delar inklusive moderkort förutom gpu och nätagg om ett med mer watt behövs.

1. går alla delar att plocka bort ifrån hp-chassit?

2. jag har för nuvarande ett 460 watts nätagg, behöver jag utöka med den i köplistan eller är originalet nog?

3. är kylaren som följer med chassit något att ha eller behöver jag köpa till en?

4. är det något extra som kan behövas i form av extra kablar och kontakter? ( har ett ESD-band sedan tidigare )

får en något större budget för g-kortet om nytt nätagg inte behövs, så förslag är välkomna :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. brukat oftast gå, men har läst att i vissa märkesdatorer så sitter nätagget fast i själva chassit.

2. skulle rekomendera att köpa 550w, 460w kan bli ostabilt.

3. oftast är dom ganska billigt gjorda, om du har pengar så köp en noctua fläkt :)

4. tror inte du behöver något...

 

men vänta tills någon mer proffs säger sitt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukar vara svårt att byta delar i märkesdatorer, då jag hört att moderkortet bara är anpassat för dom delarna som redan sitter i.

Så är det oftast.

 

1. Tveksamt, du får öppna och kolla.

2. Nätagget räcker om det är av högre kvalitet dvs inget Ace-of sweden skit.

3. Köp till en extra fläkt då grafikkortets kylare vispar runt luften i burken.

4. Kolla så att nätagget har en kablar så den kan strömförsörja grafikkortet.

Redigerat av xXHomerXx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ett Fractal Design Integra 500W och driver datorn i sign, om man har tur kan man även köra 2 stycken 6950 i crossfire om man har ett bra nätagg på bara 500 watt.

T.ex 500+ watt är bara overkill och onödigt att ha till ett 6870.

 

Hälsningar datorexperten B)

Två 6950 på ett budget agg på 550w är knappast något att rekommendera.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå ut på Länk sen väljer du allt, I5 2500k, 2 stickor ddr3 ram, 6950 2 stycken skulle dra 506 watt.

 

Varför köper alla så överdrivet med watt?

PSU calculators ska man inte lita på, de kan ge dig ett ungefär vad datorn drar. Glöm inte hårddiskar, fläktar etc. Två grafikkort på 550w är inte något att rekommendera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Brukar vara svårt att byta delar i märkesdatorer, då jag hört att moderkortet bara är anpassat för dom delarna som redan sitter i.

ska inte vara något problem rent fysiskt då mitt nuvarande grafikkort inte är specialgjort just för det moderkort jag har, ska räcka om det går att sätta ett 6870 i en PCI Express x16 slot. menar du mer om drivrutiner? Redigerat av evokia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...