elin1101 Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Vad är svårighetsgraden från 1-10 där 10 är svårast och 1 enklast (lite flummigt kanske men men) att lära sig javascript efter att man lärt sig och kan c++? javascript är ju en annan version av c++ antar jag och har hört att det är MYCKET enklare att lära sig javascript om man kan c++, än vad det var att lära sig c++ från början. Har endast gått nån kurs i c++ än så länge så har ingen aning om detta :P tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2012 Javascript och C++ är helt olika språk som gör hela olika saker. Nästan alla dagens stora spel (förutom WASD 3D) är gjorda i C++ och funktionen som stänger och öppna snabbsvar-rutan här på fuska är gjord med javascript. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 14 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2012 (redigerat) Hur svårt det är att lära sig JavaScript efter att ha lärt sig C++, beror helt på hur man lärt sig C++, hur länge man lärt sig C++ och andra datortekniska kunskaper. Jag har träffat personer som "lärt" sig C++ utan att ens känna till de flesta typmodifierare i C++, eller ens mallar :wacko:. JavaScript är inte heller ett kompilatorspråk. Som LUA interpreteras språket direkt utan någon kompilering och debuggas "On-The-Go". JavaScript bör vara mycket enkelt att lära sig för den som tränat in C/C++-syntaxen under något/några års tid. Jag tycker inte att man ska lära sig JavaScript som första skript/programmeringsspråk, då det som sagt är ett interpretatorspråk. Redigerat 14 Februari 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2012 Jaha jag läste "eller" istället för "efter". Jag tror inte Javascript lär bli några problem om du kan i alla fall grunderna i C++. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 16 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2012 Okej tack så mkt för svaren! :P kan passa på att fråga: c++ är för tungt för att skapa spel på nätet va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2012 Utveckla "tungt". De flesta stora spelen är idag gjorda i C++ som sagt. WoW till exempel och det är ju massvis som spelar online där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 16 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2012 Utveckla "tungt". De flesta stora spelen är idag gjorda i C++ som sagt. WoW till exempel och det är ju massvis som spelar online där.Vet inte men hon kanske menar t.ex jesper.nu spel?? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2012 Vet inte men hon kanske menar t.ex jesper.nu spel?? :huh:Mmm "spel på nätet" kan innebära flera saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 16 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2012 Mmm "spel på nätet" kan innebära flera saker.Tänkte på wow spel och inte "jesper-spel" så jag fick ju mitt svar, tack :P Vart går gränsen för c++ spel direkt i browsen? funkar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2012 Tänkte på wow spel och inte "jesper-spel" så jag fick ju mitt svar, tack :P Vart går gränsen för c++ spel direkt i browsen? funkar det?C++ kan egentligen inte bara köras i webbläsaren bara av att gå in på en hemsida. Har hört talas om något plugin som gör detta möjligt i någon webbläsare för länge sen men den är antagligen inte uppdaterad eller fungerar längre. Så för att ge ett svar, nej c++ kan inte köras direkt i webbläsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 17 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2012 (redigerat) Däremot går det att programmera webbspel med C++ som presenteras genom HTML / något annat märk/skript-språk. T.ex: Glömde skriva till cookies på session-lagret Har funderat på att göra något liknande.. Jag vet också att Omegle.com använder sig utav en sådan här konstruktion. Obs. att jag skrev HTTP i klienten vilket är underförstått, skrev fel och menade HTML :) Redigerat 17 Februari 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.