Hoppa till innehåll

Javascript


elin1101
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad är svårighetsgraden från 1-10 där 10 är svårast och 1 enklast (lite flummigt kanske men men) att lära sig javascript efter att man lärt sig och kan c++?

javascript är ju en annan version av c++ antar jag och har hört att det är MYCKET enklare att lära sig javascript om man kan c++, än vad det var att lära sig c++ från början.

 

Har endast gått nån kurs i c++ än så länge så har ingen aning om detta :P

 

tack

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur svårt det är att lära sig JavaScript efter att ha lärt sig C++, beror helt på hur man lärt sig C++, hur länge man lärt sig C++ och andra datortekniska kunskaper. Jag har träffat personer som "lärt" sig C++ utan att ens känna till de flesta typmodifierare i C++, eller ens mallar :wacko:.

 

JavaScript är inte heller ett kompilatorspråk. Som LUA interpreteras språket direkt utan någon kompilering och debuggas "On-The-Go". JavaScript bör vara mycket enkelt att lära sig för den som tränat in C/C++-syntaxen under något/några års tid. Jag tycker inte att man ska lära sig JavaScript som första skript/programmeringsspråk, då det som sagt är ett interpretatorspråk.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte på wow spel och inte "jesper-spel" så jag fick ju mitt svar, tack :P

Vart går gränsen för c++ spel direkt i browsen? funkar det?

C++ kan egentligen inte bara köras i webbläsaren bara av att gå in på en hemsida. Har hört talas om något plugin som gör detta möjligt i någon webbläsare för länge sen men den är antagligen inte uppdaterad eller fungerar längre. Så för att ge ett svar, nej c++ kan inte köras direkt i webbläsaren.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot går det att programmera webbspel med C++ som presenteras genom HTML / något annat märk/skript-språk.

 

T.ex:

 

 

Glömde skriva till cookies på session-lagret

 

Har funderat på att göra något liknande.. Jag vet också att Omegle.com använder sig utav en sådan här konstruktion.

 

Obs. att jag skrev HTTP i klienten vilket är underförstått, skrev fel och menade HTML :)

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...