skatan222 Skrivet 3 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2012 Hej, jag ska köpa ny dator, jag som gör mycket videos, special effekter osv vill ha en dator med Linux installerat, och även Windows på samma dator, men hur mycket ungefär kostar en dator med Linux och vilka är bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 3 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2012 Linux är ju gratis (de flesta dist iaf vad jag vet). Så köp en dator från t.ex. inet med windows 7 (delar + OS rekommenderar jag) och ladda ner en linux dist från den distens hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2012 Japp. Bara att ladda ner valfri Linux-distribution på en skiva eller usb och installera på datorn. Jag har skrivit generell info här: http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=154936 Få företag säljer Linux förinstallerat. Men det är mycket lätt att göra själv, bara att följa instruktioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.