Hoppa till innehåll

Grafik Och Processor Kylare


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

http://www.inet.se/kategori/140/processorkylning bara att välja en som har samma socket som processorn (1155). Kolla recensioner och benchmarks och sånt.

 

Grafikkortkylare brukar man aldrig köpa till. Och när vi ändå är igång så rekommenderar jag GTX560Ti. Var länge sen jag gjorde det. Brukar göra det i varenda tråd det passar.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.inet.se/kategori/140/processorkylning bara att välja en som har samma socket som processorn (1155). Kolla recensioner och benchmarks och sånt.

 

Grafikkortkylare brukar man aldrig köpa till. Och när vi ändå är igång så rekommenderar jag GTX560Ti. Var länge sen jag gjorde det. Brukar göra det i varenda tråd det passar.

Ja processorn vet jag.

Då 560ti är och har sämre drivrutiner så lyssnar jag inte på de :visslar: ;)

Men iaf, så finns det någon processor kylare till i5an som har led?

Min farbror har en väldigt gammal dator med en cpufläkt där man ser graderna i leden...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jasså har nvidia sämre drivrutiner än ATI? Det har jag aldrig hört någon påstå. Har du några länkar som backar upp detta?

Med Battlefield 3-grejen menar jag på lägre prisklassen, jag har inga egentliga bevis. Men om man läser runt länge nog på forum så kommer man fram till att Radeon är bättre för Battlefield 3 (om man bryr sig om lägre pris) eftersom att Radeon 6950 2gb finns för ungefär 200-400 kr dyrare än 560 ti. Dom rekommenderar ju 2gb till BF3. Geforce ska man ju ha av den här anledningen ifall man spelar Skyrim. Just därför jag valde ett Geforce-kort i min dator jag beställt, för jag spelar Skyrim mer. :)

 

EDIT: Å andra sidan så fanns 2gb-versioner av 560 ti för ungefär samma pris som 6950 2gb nu märkte jag...

Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)
Japp ungefär en sån där. Fast vill ha länk av någon svensk sida som CDON, Webhallen, Inet, Komplett osv..

 

 

Jag har för länge sen bytt processor kylare på en 775 socket, och då var det fyra skruvar i varje hörn av fläkten. Och det ser ut att va så på min i5a med.

 

I5ans

 

 

Men t.ex på (bilden nedan) kan man inte se några skruvfästen.. :s

 

 

Och vilken processorkylare kan ni rekommendera för 200-300 kr?

 

 

 

 

Fighten:

 

post-98286-1330868304_thumb.png

 

Som ni ser hamnar 560Ti under 6950 2Gb. Sen har jag även läst en massa om Nvidias drivrutiner. Förutom när man ska köra Sli.

Varför är 560Ti bättre för? 6950 har snabbare Texel Rate med 34%...

 

 

 

Liferlover: Varför vill du ha LED i kylaren? Drar bara extra av nätagget.

 

-Tror mitt nätaggregat håller för någon led kylare.

 

Har även kollat lite på 120 fläkt men på videon så är det en 3 pins kontant och 2 andra :huh:

Tänkte bara koppla in det i min 3pins kontant på moderkortet..

Visst kan man även ändra hastigheten om man har det i moderkortet?

 

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du ens vad det betyder?

Texel rate is the maximum amount of texture map elements (texels) that are processed per second. This is worked out by multiplying the total number of texture units by the core speed of the chip. The better the texel rate, the better the card will be at texture filtering (anisotropic filtering - AF). It is measured in millions of texels processed in one second.

 

 

post-98286-1330871798_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Texel rate is the maximum amount of texture map elements (texels) that are processed per second. This is worked out by multiplying the total number of texture units by the core speed of the chip. The better the texel rate, the better the card will be at texture filtering (anisotropic filtering - AF). It is measured in millions of texels processed in one second.

Vet du vad allt det där betyder då? :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...