Hoppa till innehåll

Min Nya Dator Startar Om


WishCookie
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är några saker som är oklara. Kan du beskriva dessa närmare?

  • Vad menar du med att datorn startar om?
  • Har du undersökt operativsystems felloggar?
  • Har du konfigurerat dina BIOS-inställningar korrekt? Testa fabrikskonfigurationen "FAIL SAFE" OCH "RECOMMENDED"(om inte den felsäkra fungerar) i BIOS och testa då. (verifiera att din BIOS-version är 7.12 Rev. A när du ändå håller på)
Kör några benchmarks för processorn, minne och grafik separat några gånger för att försöka se vart felet ligger. Jag rekommenderar programmet PerformanceTest som är gratis: http://www.passmark.com/products/pt.htm

Jag gjorde lite som du sa och såhär blev det:

 

1. Alla mina BIOS inställning såg ut att vara i sin ordning. Inga konstigheter där inte.

2. Jag fick datorn att starta om igen och då fick jag upp en fellogg där lite utav problemet beskrevs och då såg jag att problemet kallas för ''BlueScreen'' Jag har kollade runt lite på google förut och hittade ett flertal personer med just problemet bluescreen (Jag vet tyvärr inte hur man fixar bluescreen obv. Men jag ska försöka googla lite på detta. Annars är all hjälp jag kan få välkommna)

3. Jag laddade ner PerformanceTest och när jag kom till 3D grafiken startades min dator om då också så jag försökte igen och då blev resultatet: 2.3348

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

2. Jag fick datorn att starta om igen och då fick jag upp en fellogg där lite utav problemet beskrevs och då såg jag att problemet kallas för ''BlueScreen'' Jag har kollade runt lite på google förut och hittade ett flertal personer med just problemet bluescreen (Jag vet tyvärr inte hur man fixar bluescreen obv. Men jag ska försöka googla lite på detta. Annars är all hjälp jag kan få välkommna)

Fick du någon felkod eller information om en dump?

 

Problemet ligger i alla fall i ditt grafikkort. Testa att installera om drivrutinerna genom att avinstallera dem och sedan installera de senaste igen.

 

Fungerar det inte då, ta kontakt med återförsäljaren och säg att det är fel på grafikkortet och be att få datorn lagad / utbytt.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Fick du någon felkod eller information om en dump?

 

Problemet ligger i alla fall i ditt grafikkort. Testa att installera om drivrutinerna genom att avinstallera dem och sedan installera de senaste igen.

 

Fungerar det inte då, ta kontakt med återförsäljaren och säg att det är fel på grafikkortet och be att få datorn lagad / utbytt.

Jo jag vet att problemet ligger i mitt grafikkort och jag åkte till återförsäljaren och dom sa att när jag spelar ett enkelt spel vill datorn göra detta snabbt och eftersom att de spel jag spelar inte kräver mycket alls, kan det hända att det blir för mycket ''energi'' som kommer på en och samma gång och då blir det för mkt för spelet vilket får datorn att starta om. Iaf det är vad dom tror men dom sa att vi skulle ringa till HP nu på måndag och om problemet inte är löst tills på tisdag nästa vecka, kan jag lämna tillbaka datorn och få en ny.

 

Angående felkoden eller dumpen, ja. Jag fick det men jag minns inte vad det stod. Jag vet att stod något om Local mappen.

Redigerat av WishCookie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående felkoden eller dumpen, ja. Jag fick det men jag minns inte vad det stod. Jag vet att stod något om Local mappen.

Det betyder att du fick en crashdump! :D

 

Utforska <partition>:\Users\<konto>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive och leta efter problembeskrivningen. Kolla på tidspunkten och välj den som stämmer överens med när det inträffade. Ladda upp .wer filen så tar vi och dissekerar den åt dig. ;)

 

Jo jag vet att problemet ligger i mitt grafikkort och jag åkte till återförsäljaren och dom sa att när jag spelar ett enkelt spel vill datorn göra detta snabbt och eftersom att de spel jag spelar inte kräver mycket alls, kan det hända att det blir för mycket ''energi'' som kommer på en och samma gång och då blir det för mkt för spelet vilket får datorn att starta om. Iaf det är vad dom tror men dom sa att vi skulle ringa till HP nu på måndag och om problemet inte är löst tills på tisdag nästa vecka, kan jag lämna tillbaka datorn och få en ny.
Stämmer inte. Be om att få prata med någon annan / deras chef eftersom den du pratade med pratar strunt. Ett grafikkort har ingen vilja. Ett grafikkort får instruktioner som den ska utföra. Får den inga eller få instruktioner, ja då gör den inget annat och konsumerar ingen extra energi än vad som konsumeras i viloläge. Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det betyder att du fick en crashdump! :D

 

Utforska <partition>:\Users\<konto>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive och leta efter problembeskrivningen. Kolla på tidspunkten och välj den som stämmer överens med när det inträffade. Ladda upp .wer filen så tar vi och dissekerar den åt dig. ;)

Stämmer inte. Be om att få prata med någon annan / deras chef eftersom den du pratade med pratar strunt. Ett grafikkort har ingen vilja. Ett grafikkort får instruktioner som den ska utföra. Får den inga eller få instruktioner, ja då gör den inget annat och konsumerar ingen extra energi än vad som konsumeras i viloläge.

Här har du min fina och kära .wer fil :)

 

Notera: Detta är från Minecraft.

http://www.mediafire.com/?16ywvj41uho78lc

(Fick inte tillåtelse att ladda upp den direkt på forumet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Händer exakt samma sak när du spelar andra spel också?

 

Vilken grafikdrivrutinsversion använder du? Testa en äldre version. Om du inte redan använder version 295.73 så ladda ner den här: http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvis...-driver-uk.html

 

Själv upplever jag exakt samma problem med mitt AMD Radeon-grafikkort när jag spelar Minecraft. Jag kan byta till min grafikkrets i processorn för att spela Minecraft.

 

Om du vill försöka att ytterligare lösa problemet kan du ladda upp en dumpfil ifrån en annan incident då du inte spelat Minecraft.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Händer exakt samma sak när du spelar andra spel också?

 

Vilken grafikdrivrutinsversion använder du? Testa en äldre version. Om du inte redan använder version 295.73 så ladda ner den här: http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvis...-driver-uk.html

 

Själv upplever jag exakt samma problem med mitt AMD Radeon-grafikkort när jag spelar Minecraft. Jag kan byta till min grafikkrets i processorn för att spela Minecraft.

 

Om du vill försöka att ytterligare lösa problemet kan du ladda upp en dumpfil ifrån en annan incident då du inte spelat Minecraft.

Ja, det händer samma sak med alla andra spel. Det hände t.o.m en gång under preformance testet när jag kom till 3D delen. Versiner du skickade nyss, är det en äldre? Eftersom att jag har de senaste drivrutinerna för mitt grafikkort.

 

Jag tror att denna är från Forsaken World:

 

http://www.mediafire.com/?5tj6886q3t3gmq6

 

Sen tror jag inte att en äldre version funkar eftersom att jag tror inte att datorn hade de senaste drivrutinerna när jag köpte den och inte ens minecraft funkade då jag inte installerade den senaste.

Redigerat av WishCookie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag länkade till de senaste drivrutinerna för din dator. Fungerar inte de så bör du få din dator inlämnad och lagad.

 

Felet ligger i alla fall i grafikkortet / grafikdrivrutinen. http://pastebin.com/Q9FQVkKK

I och med att din dator crashar så tror jag på ett hårdvaruproblem, då Windows annars skulle kunna återställa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag länkade till de senaste drivrutinerna för din dator. Fungerar inte de så bör du få din dator inlämnad och lagad.

 

Felet ligger i alla fall i grafikkortet / grafikdrivrutinen. http://pastebin.com/Q9FQVkKK

I och med att din dator crashar så tror jag på ett hårdvaruproblem, då Windows annars skulle kunna återställa problemet.

Så det finns inget annat sätt att lösa detta? Om inte så får jag väll byta ut datorn nu på tisdag. Men vad hade hänt om den nya datorn blir lika galen som min nuvarande? Kan det vara att måste göra något speciellt på datorn? Som att slå på något som byter till det andra grafikkortet i datorn? (Dom sa något sådant i varuhuset)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det finns inget annat sätt att lösa detta? Om inte så får jag väll byta ut datorn nu på tisdag. Men vad hade hänt om den nya datorn blir lika galen som min nuvarande? Kan det vara att måste göra något speciellt på datorn? Som att slå på något som byter till det andra grafikkortet i datorn? (Dom sa något sådant i varuhuset)

Har du fler än ett grafikkort som inte kan sammankopplas via t.ex. SLI / CrossFire så ska du avinstallera drivrutinerna för alla andra grafikkort än det du använder. Annars kan det hända att man får problem.

 

Om den nya datorn också är felaktig så är det ett designfel. Då är det bäst att antingen du eller återförsäljaren tar kontakt med tillverkaren.

 

Om det är ett designfel eller helt enkelt en felaktig mjukvara/hårdvara har du rätt att köpa en annan produkt och få pengarna tillbaka(om inte återförsäljaren erbjuder annat bra).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...