Hoppa till innehåll

Harvest Moon Friends Of Mineraltown

Rekommendera inlägg

jag vill bo med karen hmfomt men hon får aldrig lila hjärta hur mycket jag än ger henne... jag har gjort första hearteventen (den när man får frön) och jag ger henne blommor (dom som växer lite här o var runt vedhuggaren, gotz´s hus...) och curry powder (som jag köper i affären hon bor i...) men får aldrig lila hjärta...

! BARA RAKA SVAR OCH INGA "ÄR-SPELET-KUL?"-FRÅGOR !

tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 år senare...
Gäst Miglot af eraon

jag tycker du ska ge henne smycken eller nåt sånt... vad är ett heartevent?

Det finns sju olika färg på hjärtanen och till ca varranat och ibland varje hjärta finns en heart event. En heart event är när något händet i spelet (spelet går vidare) och då har du möjlighet att bli bättre vän med tjejen du vill ha. Det tog mig hela våren att gå från svart till lila hjärta och ändå gav jag henne MINST! tre saker per dag. Så det kommer ta lite tid innan du får mörkrött hjärta och kan ge henne en blå fjäder som visar att du vill gifta dig med henne. Alla tjejer gillar olika saker jag ville ha Karen så därför gav jag henne bambuskott som man hittar i skogen på våren och så gav jag henne vin. Båda domhär sakerna rådnar hon av och blir jätteglad och säger: I can really keep this. Ilove things like this you know. Du har även rivaler som kan gifta sig med henne innan du gör det. I detta fallet är det Rick som är min rival men det tar fyra år innan han gifter sig med henne så du kan börja med att tjäna pengar så att adu kan köpa vin till henne.

Jag har ochså en fråga: Hur gör man en pizza det är karens favoritsak så jag vill gärna ge den till henne.

Svara gärna och ställ frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Miglot af eraon sa så ska man ge Karen vin och bamboskott.

Pizza recept: Cheese (any size) + Flour + Ketchup + Rolling pin + Oven

Lägger till ketchup receptet också: Tomato + Onion + Mixer + Sugar + Salt + Vineager

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...