Hoppa till innehåll

Tips, Feedback Mm.


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Som uppvärmning brukar det vara bra att tralla lite skalor, som de gör på filmer ibland. Känns lite löjligt kanske, men det är bra faktiskt!

 

Själv tycker jag väl att jag personligen sjunger för mörkt jämfört med min samtalsröst, men det måste jag göra för annars låter jag som om jag vore i målbrottet haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nä, allvarligt. Jag undrar faktiskt lite samma sak, hur övar man rösten? Jag är mest intresserad av hur man kan träna på att sjunga i falsett utan att svaja bort som en målbrottsling. Dessutom tycker jag att du ska träffa strängarna över ljudhålet, när du spelar. Inte för att det gör någon egentlig skillnad. :P

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Draghon:

 

Okej, tack för tipset. Där i klippet hade jag just kommit hem och spelade in den lite snabbt. Ska testa det säga!

 

 

nä, allvarligt. Jag undrar faktiskt lite samma sak, hur övar man rösten? Jag är mest intresserad av hur man kan träna på att sjunga i falsett utan att svaja bort som en målbrottsling. Dessutom tycker jag att du ska träffa strängarna över ljudhålet, när du spelar. Inte för att det gör någon egentlig skillnad. :P

Hahah, wonderwall är ju bra, fast visst är den lite uttjatad kanske. Tyckte det var en bra låt för att sjunga lite ljusare i. :)

 

Det där med var jag spelar har jag faktiskt aldrig tänkt på, det bara blir så när jag står upp och spelar. Blir det någon skillnad eller så på ljudet? Ska testa när jag kommer hem och får tillgång till gitarren igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Skrivet (redigerat)

Satan, just när jag fixat inspelningsprogram och sånt (mest för skojs skull, har fortfarande kass mick men vill lära mig mer om inspelningsprogram och sånt) och ska spela in en låt jag hållit på ett tag med nu så går min G-sträng på gitarren av för tredje gången i rad inom loppet av 1 månad. Ingen annan sträng har gått av, fattar inte vad felet är...

 

Aja, ska köpa några nya imorrn så jag har, kommer ladda upp låten när som helst. Är faktiskt hyfsat nöjd med den om man jämför med mina tidigare låtar. ;)

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...