Hoppa till innehåll

Dator Tips ;)


Grapen
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst KawaiiNek0

Det är verkligen inte bara Alienware som gör bärbara speldatorer. Den jag länkade är den jag har just nu och den fungerar brilljant. Maxat alla spel jag spelat utan några FPS drops överhuvudtaget.

Vad är det för spel då om man får fråga?

Det är ganska relevant :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säg budget så är det lite enklare att hjälpa. Ska du lägga över 10k så tjänar du mer på att köpa 2 stationära, speciellt om du kan tänka dig att gå upp till runt 12-15k.

 

Det är verkligen inte bara Alienware som gör bärbara speldatorer. Den jag länkade är den jag har just nu och den fungerar brilljant. Maxat alla spel jag spelat utan några FPS drops överhuvudtaget.

Med andra ord så har du inte spelat några krävande spel. Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säg budget så är det lite enklare att hjälpa. Ska du lägga över 10k så tjänar du mer på att köpa 2 stationära, speciellt om du kan tänka dig att gå upp till runt 12-15k.

Med andra ord så har du inte spelat några krävande spel.

Hmm, de mest krävande spelet där e ju Skyrim, och de klarar min nuvarade alienware m17s som är 4år gammal ;) men såklart lite framedrops ;c

 

Vad heter datorn du använder, pris, specs etc ;)

 

Hittills har jag ju inte direkt fått några vettiga svar, om man läser så står det att jag behöver jag något med "mobility" och de enda svaren jag får är: "alienware är overprice", "skaffa 2 stationära".

Har kollat runt lite i min kära PCG och kollade på PCRiggen som är ett själv bygge som dem har fixat ihopp delar till än, enligt dem ska detta vara en 7/10 på prestanda (typ, dem har inte sagt det men om man tittar på pris så känns det så)

Och den går på 11k och om jag ska skaffa två så kallade 7/10 datorer blir det ju ca 22k, villket jag inte har ;)

 

Och om jag ska försvara Alienware, ska kanske jag ska säga, att man vet vad manbetalar för, ett lite finare chassi, mer "mobility". Och på den senaste av deras byggen (x51) som går på runt 11k beroende vad man vill ha i den, så känns det som att dem har fixat en balancerad dator (mellan mobility, och prestanda) där den faktist är relativt liten och går att bära mellan mamma och pappa men kan även har relativt bra prestanda, vad jag har sett klarar den BF3 på hie settings och får runt 45 fps, 60 på medium.

 

Är det någon som har denna och kan göra en status rapport på den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...