Antonioz Skrivet 16 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2012 Om man känner för att lägga upp någon video på youtube, hur ska man då göra för att slippa få sitt ljud borttaget? Samma fråga gäller hur man lägger upp klipp från filmer för att inte videon ska bli blockad. Sista frågan är vart man kan få olika ljud man kan använda i videorna från, utan att riskera en tyst video. Hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 17 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Se till att äga eller ha tillåtelse att lägga upp materialet på youtube. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Antonioz Skrivet 17 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2012 Se till att äga eller ha tillåtelse att lägga upp materialet på youtube.Så om jag t.ex ska lägga upp en video på typ harry potter så måste jag kontakta warner bros innan jag gör det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 18 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2012 (redigerat) Så om jag t.ex ska lägga upp en video på typ harry potter så måste jag kontakta warner bros innan jag gör det?Nej. Upphovsrättsinnehavaren till Harry Potter är Joanne Murray. Du får inte kopiera en sekvens ur Warner Bros Harry Potter filmer, då de uttryckligt förbjudit sådan aktivitet. Men du får självklart publicera eget producerat material som t.ex. recensioner och parodier. Redigerat 18 Maj 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.